Παναγιωτόπουλος Γιώργος: “Όταν η πολιτική ψεύδεται για να δικαιολογήσει το έγκλημα κατά της κοινωνίας της Ηλείας”
Παναγιωτόπουλος Γιώργος: “Όταν η πολιτική ψεύδεται για να δικαιολογήσει το έγκλημα κατά της κοινωνίας της Ηλείας”
Παναγιωτόπουλος Γιώργος
Επιστράτευσε τα πρόθυμα ΜΜΕ για να επιχειρηματολογήσει η πολιτική ηγεσία υπέρ μιας απόφασης που δεν αντέχει σε καμιά κριτική. Το γεγονός της καταδίκης του νομού Ηλείας είναι ξεκάθαρο.
Σήμερα το υπουργείο παιδείας «πανηγυρίζει» για την λύση της παθογένειας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας κατόπιν της «μεγάλης μεταρρύθμισης» που εστιάζεται στον αποκλεισμό της Ηλείας.
Δεν θα αναπτύξω επιχειρήματα που πλέον δεν έχουν σημασία. Άλλωστε εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, με δημόσιες παρεμβάσεις μου και με επιστολές, παρουσίασα όλες τις δυνατές πτυχές.
Όμως για την αποκατάσταση της αλήθειας και μόνο θα αναφέρω:
Α. Σε σχέση με την ανυπαρξία, στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον, αντίστοιχων προπτυχιακών τμημάτων Μουσειακών σπουδών που ακούσθηκε, η πραγματικότητα διαψεύδει τα λεχθέντα.
Η απόδειξη.
Προπτυχιακά τμήματα με γνωστικό αντικείμενο «Μουσειακές Σπουδές» που λειτουργούν δεκαετίες τώρα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Ας δει μερικά εδώ ο Ηλείος πολίτης: https://www.bachelorsportal.com/search/bachelors-degrees/museum-studies/#q=di-299|lv-bachelor (Διεθνής Βάση Δεδομένων)
Επιπλέον μια μικρή αναφορά σε κάποια,
- Πρόγραμμα Μουσειακών Σπουδών (Museum Studies Program), Rochester Institute of Technology NY USA, 2015.
- Ιστορία της Τέχνης / Μουσειακές Σπουδές (Art History/Museum Studies), University of Lethbridge, Canada.
- Προπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσειακών Σπουδών (Undergraduate Museum Studies Program), Walsh University, USA.
- Ιστορία τέχνης και μουσειακά επαγγέλματα (Αrt History and Museum Professions), Fashion Institute of Technology SUNY, USA.
- Πρόγραμμα Μουσειακών Σπουδών (Museum Studies Program), University of British Columbia, Canada.
- Μουσειακές Σπουδές (Museum Studies), University of IOWA, USA, 1910.
- Διαχείριση Πολιτισμού και Κληρονομιάς (Culture and Heritage Management), City University, Hong Kong.
- Μουσεία και Κλασικές Σπουδές (Museum and Classical Studies), University of Reading, England.
- Μουσειακές Σπουδές και Αρχαιολογία (Museum Studies and Archaeology), University of Reading, England.
- Μουσειολογία, Νέα Μέσα και Επικοινωνία Μουσείων (Museology, New Media and Museum Communication), Università IULM Milan.
- Μουσειακές Σπουδές (Museum Studies), Baylor University. Texas, USA.
- Μουσειολογία (Museology), University of Turku and Åbo Akademi University.
- Μουσειολογία (Museology), University of Calcutta, India.
- Μουσειολογία (Museology), Faculty of Communication, Lithuania.
- Μουσειολογία (Museology), Fudan University, China.
- Μουσειολογία (Museology), Maharaja Sayajirao, University of Baroda, Baroda, India.
- Ιστορία Τέχνης με Γκαλερί και Μουσειακές Σπουδές (Art History with Gallery and Museum Studies), University of East Anglia, England.
- Μουσειακές Σπουδές (Μuseum Studies), Baylor University, Waco, USA.
- Τμήμα Μουσειολογίας, Πολιτισμικών Σπουδών και Τουρισμού (Department of Museology, Culture Studies and Tourism), Kazan University, Russia, 2007.
Συμπληρωματικά θα αναφέρω ότι ήδη λειτουργεί στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ) που ουσιαστικά δείχνει ότι υφίσταται και εντός της χώρας προπτυχιακό με γνωστικό αντικείμενο την Μουσειολογία.
Β. Σε σχέση με την βάση εισαγωγής σε σύγκριση με άλλα τμήματα της χώρας και τα ψεύδη περί ανυπαρξία ενδιαφέροντος από φοιτητές.
Η απόδειξη
Βάσεις εισαγωγής 2020
Τμήμα Μουσειολογίας (Πανεπιστήμιο Πατρών) | ||
Αριθμός θέσεων/ επιτυχόντες | Βαθμός πρώτου (μόρια) | Βαθμός τελευταίου (μόρια) |
2 | 5475 | 5450 |
1 | 6072 | 6072 |
190 | 12.225 | 7.025 |
20 | 9757 | 7870 |
3 | 16975 | 6290 |
14 | 10879 | 9247 |
1 | 5635 | 5635 |
26 | 13.450 | 6.345 |
9 | 10384 | 10189 |
ΣΥΝΟΛΟ: 266 |
Πηγή : Αποτελέσματα Υπουργείου Παιδείας
Γνωστό σε όλους είναι ότι, δεκάδες τμήματα στη χώρα που λειτουργούν και συνεχίζουν, με την απόφαση του υπουργείου, είχαν το 2020 βάση εισαγωγής που άγγιζε το «απόλυτο μηδέν». Η απόδειξη εδώ: https://www.minedu.gov.gr/exetaseis-2/baseis-an
Γ. Σε σχέση με τον αριθμό των διδασκόντων. Είναι γνωστή η ευθύνη του υπουργείου και του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2019 δόθηκαν 38 θέσεις ΔΕΠ (Μονίμων καθηγητών) στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Μουσειολογίας δεν δόθηκε καμία. Δηλαδή Μηδέν.
Στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος, δόθηκαν στο Μουσειολογίας, δύο (2) θέσεις ΔΕΠ που ήδη το Τμήμα προχώρησε σε προκήρυξη.
Εκκρεμούν αδικαιολόγητα στο υπουργείο μετατάξεις σε θέσεις ΕΔΙΠ (διδακτικό προσωπικό) από τον Ιούνιο 2020. Επιπλέον φέτος εστάλησαν αρμοδίως επιπλέον 4 αιτήσεις για μετάταξη σε θέσεις ΕΔΙΠ στο τμήμα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά τμήματα στη χώρα έχουν Μηδέν (0) μέλη ΔΕΠ αλλά δεν τα «σκότωσαν»
Απόδειξη
Δ. Σε σχέση με την αναφορά περί ενεργών φοιτητών. Σκόπιμα αποκρύπτεται και μάλλον εσκεμμένα για λόγους κατανοητούς, ότι άφησαν χωρίς διδάσκοντες το χειμερινό εξάμηνο, με αποτέλεσμα να μην διδαχθεί το 70% των μαθημάτων. Για ποιους ενεργούς φοιτητές μιλούν; Για ποιες δηλώσεις μαθημάτων;
Ε. Σε σχέση με τις κτιριακές υποδομές. Είναι γνωστές στους Ηλείους πολίτες. Υπάρχουν και σε άριστη κατάσταση. Αυτό που δεν έκαναν ως υπεύθυνοι (αναβάθμιση εξοπλισμού κ.α ) μάλλον επιστρέφει ως μπούμερανγκ στους ίδιους. Να μην ξεχάσω να υπενθυμίσω ότι ζητούσα εμπλουτισμό της υπαρκτής βιβλιοθήκης με βιβλία για τους φοιτητές, με επιστολές μου επί δύο τουλάχιστον χρόνια και εισέπραξα αδιαφορία.
ΣΤ. Σε σχέση με «το κάθε χωριό και τμήμα». Η Ολυμπιακή Γη δικαιούται από την ιστορία την συμμετοχή της. Η κοινωνία της Ηλείας και των 200 χιλιάδων κατοίκων χρειάζεται σεβασμό. Άλλωστε σε όλους τους νομούς της χώρας υπάρχουν τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η περιπτωσιολογία και το αφήγημά τους είναι τουλάχιστον έωλο.
Ζ. Για την ανυπαρξία πρότασης από την Ηλεία. Τους θυμίζω την μελέτη για ίδρυση Σχολής Πολιτισμικών Σπουδών «Ολυμπιακή Σχολή» που έχω καταθέσει προς όλους.
Ένα τελευταίο σχόλιο: Έντιμο είναι το αληθές. Να απαντήσουν λοιπόν ευθέως, γιατί έθεσαν μόνο την Ηλεία στο περιθώριο.
Αυτά προς το παρόν.