11/02/202212:03

Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου: Ζητεί να γίνουν οι δρόμοι Τρίπολη- Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία και Καλό Νερό – Τσακώνα- Στη συνεδρίαση ο Δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας Γ. Γεωργιόπουλος

Κατά πλειοψηφία, με τις ψήφους συμβούλων της αντιπολίτευσης, το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου ζητεί την άμεση προώθηση της δημοπράτησης του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, με πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή της παράκαμψης Λαγκαδίων.

Με την ίδια απόφαση το Περιφερειακό Συμβούλιο ζητεί την κατασκευή και ολοκλήρωση του οδικού δακτυλίου των αυτοκινητόδρομων της Πελοποννήσου με την προώθηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό – Τσακώνα, τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του Πάτρα – Πύργος και εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό.

Η πρόταση της παράταξης του περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα καταψηφίστηκε. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κ. Νίκας υποστήριξε την κατασκευή του δρόμου Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Καλό Νερό.

Αναλυτικά η κατά πλειοψηφία απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου:

«Η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου στην Πελοπόννησο αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη προτεραιότητα για την Περιφέρειά μας και της υποδομές της. Η κατασκευή και ολοκλήρωση του οδικού δακτυλίου των αυτοκινητόδρομων της Πελοποννήσου με την προώθηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου “Καλό Νερό – Τσακώνα”, τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του “Πάτρα – Πύργος” και τις εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα “Πύργος – Καλό Νερό” αποτελούν κεντρική αιχμή διεκδίκησης στα πλαίσια και της εφαρμογής του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για την Περιφέρειά μας και τη γεωγραφική ενότητα της Πελοποννήσου.

Ταυτόχρονα, είναι σήμερα ώριμος στόχος η προώθηση της δημοπράτησης και της κατασκευής του οδικού άξονα “Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία”, ο οποίος αποτελεί σημαντικό οδικό άξονα του δευτερεύοντος Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, που θα διασυνδέσει εγκάρσια δύο μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου (Αυτοκινητόδρομος “Μορέας” και Αυτοκινητόδρομος “Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα”) και θα δημιουργήσει υψηλή προστιθέμενη αναπτυξιακή, οικονομική, τουριστική και κοινωνική αξία στην Περιφέρειά μας.

Η κατασκευή του σημαντικού αυτού οδικού άξονα, με σαφή προτεραιότητα την κατασκευή της Ευρείας Παράκαμψης Λαγκαδίων, είναι εξάλλου απόφαση του Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Πελοποννήσου το Φεβρουάριο του 2018, που υποστηρίχθηκε με θέρμη (και συνεχίζει να υποστηρίζεται) από όλους τους φορείς και τους Αυτοδιοικητικούς οργανισμούς της Αρκαδίας και ευρύτερα της κεντρικής, βόρειας και ανατολικής Πελοποννήσου.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου με αίσθημα ευθύνης, συνεκτιμώντας

– τις μακροχρόνιες προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίηση του πολύπαθου αυτού έργου

– τη σχεδόν πλήρη σήμερα μελετητική ωρίμανση του έργου που μας φέρνει στο κατώφλι της υλοποίησής του

– την ανάγκη άμεσης εξεύρεσης πόρων για την προώθηση της δημοπράτησης του έργου

προτρέπει και καλεί την Περιφερειακή ηγεσία να:

– διεκδικήσει, χωρίς αμφιταλαντεύσεις και αποδοχή “τετελεσμένων”, από την Κυβέρνηση την άμεση προώθηση της δημοπράτησης του έργου κατασκευής του οδικού άξονα “Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία”, με πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή της Παράκαμψης Λαγκαδίων

– προτείνει τη δημιουργία πλαισίου κοινής χρηματοδότησης από συνδυασμένους πόρους των Ευρωπαϊκών θεσμών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Περιφέρειας Πελοποννήσου».

Ο κ. Γεωργιόπουλος, δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, είπε: «Τα πράγματα για την Ολυμπία δεν είναι όπως τα είπε ο κ. Δέδες. Δεν οδηγούν όλοι οι δρόμοι στην Ολυμπία. Ο Πάτρα – Πύργος δεν έχει γίνει ακόμα, αλλά και όταν γίνει, δεν προβλέπεται να περάσει από εκεί. Δεν συνδέεται με τη θάλασσα. Και τρίτον, δεν έχει την οριζόντια σύνδεση της Δυτικής με την Ανατολική Πελοπόννησο. Η Ολυμπία ζει τουριστικά με το λεγόμενο παραδοσιακό τουρ. Για εμάς αυτός ο δρόμος είναι απαραίτητος όσο τίποτε άλλο. Αλλά βρισκόμαστε μπροστά σε ένα δίλημμα, ο υπουργός έχει απαντήσει ότι αυτός ο δρόμος εξαιτίας του αρνητικού πρόσημου μελέτης κόστους – οφέλους δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων ή το ΕΣΠΑ. Ταυτόχρονα υπάρχει και ένας άλλος δρόμος, ο δρόμος Μεγαλόπολη – Ολυμπία. Εμείς στην Ολυμπία έναν δρόμο θέλουμε. Είμαστε και με τους Μεγαλοπολίτες και με τους Γορτύνιους».

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα