«Ο θεός κάθεται σε θρόνο και είναι κατασκευασμένος με χρυσάφι και ελεφαντόδοντο. Στο κεφάλι του φέρει στεφάνι που αποτελεί απομίμηση κλωναριών ελιάς. Στο χέρι του κρατάει χρυσελεφάντινη Νίκη που κρατάει μια ταινία και έχει στεφάνι στο κεφάλι. Στο αριστερό χέρι του υπάρχει σκήπτρο στολισμένο με όλων των ειδών τα μέταλλα. Το πουλί που κάθεται επάνω στο σκήπτρο είναι αετός. Τα υποδήματα του είναι από χρυσάφι, όπως και το ιμάτιό του. Στο ιμάτιο παριστάνονται μορφές ζώων και άνθη κρίνων. Ο θρόνος είναι στολισμένος με χρυσάφι και πολύτιμες πέτρες, καθώς και με έβενο και ελεφαντόδοντο. Υπάρχουν επάνω του ζωγραφισμένες εικόνες και αγάλματα. Tέσσερις Νίκες απεικονίζονται σαν χορεύτριες σε κάθε πόδι του θρόνου και άλλες δύο χαμηλότερα στη βάση καθενός ποδιού. Σε καθένα από τα δύο μπροστινά πόδια του θρόνου παριστάνονται παιδιά των Θηβαίων αρπαγμένα από σφίγγες και κάτω από τις σφίγγες παριστάνονται ο Απόλλων και η Άρτεμη να σκοτώνουν με τα τόξα τους τα παιδιά της Νιόβης. Ανάμεσα στα πόδια του θρόνου υπάρχουν τέσσερις δοκοί, καθένας από τους οποίους εκτείνεται από το ένα πόδι ως το άλλο. Στη δοκό που βρίσκεται αντίκρυ από την είσοδο (του ναού) υπάρχουν οκτώ αγάλματα που παριστάνουν παλιά αγωνίσματα. Ο νέος που δένει μόνος του την ταινία του νικητή γύρω από το κεφάλι του λένε πως μοιάζει με τον Παντάρκη, έναν νεαρό από την Ήλιδα που κέρδισε στην πάλη μεταξύ παιδιών και τον είχε ερωτευθεί ο Φειδίας. Στις άλλες δοκούς εικονίζεται η ομάδα των ηρώων που μαζί με τον Ηρακλή πολέμησαν εναντίον των Αμαζόνων. Όλοι οι αντίπαλοι είναι εικοσιεννέα. Ανάμεσα στους συμπολεμιστές του Ηρακλή έχει τη θέση του και ο Θησέας. Τον θρόνο δεν τον υποβαστάζουν μόνο τα πόδια, αλλά και κίονες ισάριθμοι με τα πόδια, που υψώνονται ανάμεσά τους. Δεν είναι όμως δυνατόν να εισδύσει κανείς κάτω από τον θρόνο, υπάρχουν χωρίσματα σαν τοίχοι που το εμποδίζουν αυτό. Το φράγμα αντίκρυ στην είσοδο (του ναού) είναι βαμμένο απλώς με γαλάζιο χρώμα. Στα άλλα υπάρχουν ζωγραφιές του ζωγράφου Παναίνου: Ο Άτλας, ο οποίος παριστάνεται να βαστάζει τον ουρανό και τη γη, ενώ ο Ηρακλής στέκεται δίπλα, έτοιμος να δεχθεί το φορτίο του, ο Θησέας και ο Πειρίθους, η Ελλάδα και η Σαλαμίνα, η οποία κρατάει στο χέρι κοσμήματα που συνηθίζουν να βάζουν στα άκρα των πλοίων, το κατόρθωμα του Ηρακλή με το λιοντάρι της Νεμέας, το ανοσιούργημα του Αίαντα σε βάρος της Κασσάνδρας, η Ιπποδάμεια, η κόρη του Οινομάου, μαζί με τη μητέρα της, ο Προμηθέας που είναι ακόμη δέσμιος στον Καύκασο, ενώ ο Ηρακλής ετοιμάζεται να τον βοηθήσει, γιατί σύμφωνα με την παράδοση σκότωσε τον αετό που τον βασάνιζε και τον απάλλαξε από τα δεσμά, η Πενθεσίλεια που πεθαίνει και ο Αχιλλέας που την υποβαστάζει και τέλος δύο Εσπερίδες που φέρνουν τα μήλα, των οποίων η φρούρηση τους είχε ανατεθεί κατά την παράδοση. Στα ψηλότερα σημεία του θρόνου, φιλοτέχνησε ο Φειδίας από τη μια μεριά τρεις Χάριτες και από την άλλη τρεις Ώρες, που αναφέρονται ως κόρες του Δία. Το υποπόδιο, έχει σκαλισμένα χρυσά λιοντάρια, καθώς και παράσταση της μάχης του Θησέα κατά των Αμαζόνων, που είναι το πρώτο ανδραγάθημα των Αθηναίων εναντίον αλλοφύλλων. Πάνω στο βάθρο, όπου στηρίζεται ο θρόνος και ό,τι άλλο κοσμεί τον Δία, υπάρχουν χρυσές παραστάσεις: o Ήλιος ανεβασμένος στο άρμα του, ο Δίας και η Ήρα, ο Ήφαιστος και η Χάρις, ο Ερμής, η Εστία, ο Έρωτας που δέχεται την Αφροδίτη καθώς βγαίνει από τη θάλασσα και η Πειθώ που τη στεφανώνει, ο Απόλλωνας με την Άρτεμη, η Αθηνά και ο Ηρακλής, η Αμφιτρίτη και ο Ποσειδώνας και η Σελήνη….».