Λευτέρης Βαρουξής: «Γιατί δεν έρχονται και σε μας;»
Γράφει ο Υπ. Τύπου Γραμματείας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων της ΝΔ, Λευτέρης Βαρουξής
Ένας κλάδος ανάπτυξης για την τοπική οικονομία της Ηλείας είναι ο κλάδος του Τουρισμού και ειδικότερα της κρουαζιέρας. Ο εν λόγω τουρισμός είναι μια δραστηριότητα που αποφέρει οικονομική ευημερία στις περιοχές όπου αναπτύσσεται. Η Ηλεία λόγω της γεωγραφικής θέσης, του καλού κλίματος το οποίο που επικρατεί σχεδόν όλο τον χρόνο, των μοναδικών προορισμών της, του σημαντικού ιστορικού και πολιτιστικού πλούτου της, έχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων περιοχών.
Αν είχαμε καταφέρει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα οφέλη της κρουαζιέρας, η εικόνα που θα παρουσίαζε ο τόπος μας σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική. Δεν χρειάζεται να αναφερθώ σε ποσοστά εσόδων ή στο πόσες θέσεις εργασίας θα μπορούσαμε να είχαμε δημιουργήσει ή πως και πόσο θα είχε τονωθεί η τοπική οικονομία. Αν κινηθούμε έξυπνα, οργανωμένα και συντονισμένα θα καταφέρουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος. Η ζήτηση για νέους προορισμούς είναι μία τάση που εδραιώνεται στον παγκόσμιο τουρισμό και η Ηλεία έχει απεριόριστο ανεξερεύνητο ενδιαφέρον.
Αυτή είναι η ευκαιρία, που πρέπει κυριολεκτικά να αρπάξει. Αυτό απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, αντίθετα από την μέχρι τώρα αντιμετώπιση. Επιμελητήριο, δήμοι και εμπλεκόμενοι με τον κλάδο θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το μέλλον είναι η κρουαζιέρα και να εργαστούμε πάνω σε αυτό. Στόχος μας να διατηρηθεί το Κατάκολο στα υπάρχοντα προγράμματα κρουαζιέρας και να προστεθεί σε νέα από τις εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρων. Να γίνει δηλαδή η Ηλεία, ένας κορυφαίος προορισμός και να επωφεληθεί από τα χρήματα που οι τουρίστες ξοδεύουν και τις θέσεις εργασίας και ευκαιρίες που δημιουργούν για τις τοπικές κοινότητες.
Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει αφενός να δημιουργήσουμε και να παρουσιάσουμε τη δυναμική του λιμανιού Κατακόλου (επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις, ασφάλεια, νέα κτίρια, έργα χερσαίας ζώνης, υψηλού επιπέδου παροχή λιμενικών υπηρεσιών) και αφετέρου να διαμορφώσουμε διαδρομές για άνετη, χωρίς καθυστερήσεις, μετακίνηση των επιβατών. Κυρίως όμως πρέπει να κάνουμε γνωστά τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της Ηλείας, έτσι ώστε οι τουρίστες να αισθάνονται ότι φτάνοντας στο λιμάνι έχουν πλήθος επιλογών.
Δεν λέω πως είναι εύκολο, λέω πως δεν ακατόρθωτο. Ένας προορισμός για να καταστεί ανταγωνιστικός έναντι των άλλων, οφείλει να δημιουργήσει και να διατηρήσει το εμπορικό του σύμβολο (brand name). Το δυνατό σημείο της Ηλείας, είναι η Ολυμπία. Μόνο που η Ηλεία δεν είναι μόνο Ολυμπία.
«Γιατί δεν έρχονται και σε μας;» το παράπονο που ακούμε από όλη την Ηλεία. Ο τόπος μας μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού ταξιδιώτη. Αναφέρομαι στις ειδικές μορφές τουρισμού (εκπαιδευτικό, θρησκευτικό, γαστρονομικό αθλητικό, ιαματικό κλπ). Κι όλα αυτά σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Για την υλοποίηση αυτής της δράσης προτείνω να ξεκινήσει μια δημόσια διαβούλευση ίσως με πρωτοβουλία του ΕΒΕ και με την συμμετοχή όλων των δήμων και να ακολουθήσει μια εμπεριστατωμένη μελέτη που θα παρουσιάζει τη δυναμική της ευρύτερης περιοχής. Με ένα τέτοιο ελκυστικό προϊόν στα χέρια μας, θα μπορούμε να διαπραγματευτούμε σε άλλη βάση στις αγορές ενδιαφέροντος δηλαδή σε χώρες του εξωτερικού που διαθέτουν γραφεία διοργάνωσης προγραμμάτων κρουαζιέρας.Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας θα συμβάλλει στην ήπια και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του Νομού μας. Γι’ αυτό αξίζει να προσπαθήσουμε.
Γράφει ο Υπ. Τύπου Γραμματείας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων της ΝΔ, Λευτέρης Βαρουξής.