Ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shops επιχειρήσεων: Πιστά στις επιθυμίες του πελάτη
Ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shops επιχειρήσεων: Πιστά στις επιθυμίες του πελάτη
«Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Αυτή η απλή και σαφής φράση έγινε για πολλές δεκαετίες το κεντρικό μότο της επιχειρηματικότητας, θέτοντας στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων κάθε επιχείρησης τον πελάτη στον οποίο απευθύνεται. Για να είναι επιτυχημένη μια επιχειρηματική προσπάθεια, θα πρέπει να ταυτίζεται και να εναρμονίζεται με τις επιθυμίες και τις συνήθειες του καταναλωτή.
Αυτό ισχύει και με την τελευταία λέξη της εμπορικής δραστηριότητας, που δεν είναι άλλη από τη δημιουργία και λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία δεν είναι παρά ένα υβρίδιο του παλιού καλού εμπορίου και των δυνατοτήτων που προσφέρει το Διαδίκτυο στον σύγχρονο άνθρωπο.
Πιστή λοιπόν σε αυτήν τη θεμελιώδη φράση, η κατασκευή eshop για ηλεκτρονικό εμπόριο έρχεται να καλύψει την ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή να εξοικονομήσει χρόνο και να βρίσκει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ένα μεγάλο φάσμα προϊόντων από τα οποία θα μπορεί να επιλέξει ό,τι επιθυμεί. Οι ιστοσελίδες των e-shops είναι σίγουρα ένας τόπος που, αν και δεν έχει φυσική υπόσταση, παρουσιάζει στον πελάτη μια μεγάλη γκάμα προϊόντων λειτουργώντας σαν μια τεράστια βιτρίνα που είναι προσιτή από πολλούς, και μάλιστα την ίδια στιγμή.
Ακόμα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα καταφέρνουν να καλύψουν και την ανάγκη των πελατών για οικονομικές τιμές, αφού η… αφαιρετική και λιτή δομή των e-shops είναι απαλλαγμένη από πολλά κόστη λειτουργίας, όπως ενοίκια και μισθοδοσίες, συμπιέζοντας τις τιμές προς όφελος των αγοραστών. Συν τοις άλλοις, η σύγκριση των τιμών μπορεί να γίνει πολύ πιο εύκολα μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή, παρά μέσω των επισκέψεων σε διαφορετικά φυσικά καταστήματα.
Η ταχύτητα με την οποία παραδίδονται οι παραγγελίες είναι ένα ακόμη στοιχείο που προσδίδει κύρος και φήμη σε μια επιχείρηση, γι’ αυτό κάθε επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να έχει ένα καλό δίκτυο διανομής για να εξυπηρετεί άμεσα τους πελάτες της. Η άμεση παράδοση δείχνει στον αγοραστή ότι η εταιρεία τον σέβεται και τον υπολογίζει, κάτι που ενισχύει τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών.
Για εκείνους όμως που δεν τη γνωρίζουν ήδη, μια επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου οφείλει να κάνει και μερικά βήματα που θα την ανεβάσουν στα μάτια των χρηστών και θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Αυτά είναι κυρίως η βελτίωση της εικόνας της ιστοσελίδας της, ώστε να είναι λειτουργική και ολοκληρωμένη, από την παρουσίαση των προϊόντων μέχρι και την αγορά, αλλά και η διαφήμιση που πρέπει να γίνει, ειδικά αν η εταιρεία είναι νεοφυής και δεν έχει ήδη μεγάλο όνομα προτού μεταπηδήσει στο Διαδίκτυο.
Η διαφήμιση πέρα από τη Google θα πρέπει να έχει «πλοκάμια» και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού σήμερα πλέον τα social media είναι ο φορέας εκείνος που επηρεάζει κατά πολύ τη μόδα και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Κάθε τέτοια επιχείρηση θα πρέπει να έχει στις δυνάμεις της έναν διαφημιστή ή ειδικό στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ενώ ακόμα μεγαλύτερη ώθηση θα της δώσει η χρήση των υπηρεσιών SEO (search engine optimization) που θα φέρει την ιστοσελίδα της πιο μπροστά και πιο γρήγορα στα τερματικά των ενδιαφερόμενων να ψωνίσουν μέσω του Διαδικτύου.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα σήμερα μπορούν να υπερηφανευθούν ότι εξυπηρετούν άψογα τους πελάτες τους, πιστά στην απόλυτα σεβαστή άποψη πως «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες και ενημερωθείτε σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων – κατασκευή και προβολή μικρών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο.