1ο Γυμνάσιο Πύργου: Οι μαθητές δημιούργησαν ένα περιβάλλον για να παίζουν Σκάκι
Το σχολείο αποτελεί όχι μόνο έναν τόπο μάθησης αλλά και έναν χώρο όπου οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες, ενδιαφέροντα και πρωτοβουλίες που ξεπερνούν τα συνηθισμένα. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού παρουσιάστηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου, όπου οι μαθητές της Γ΄ Τάξης ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία δημιουργώντας ένα περιβάλλον για το παιχνίδι του σκακιού.
Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης ενώθηκαν για να δημιουργήσουν έναν χώρο που θα προωθεί το παιχνίδι και τη στρατηγική σκέψη. Συγκεκριμένα, ανέλαβαν την ανακαίνιση του προαύλιου του σχολείου βάφοντας οι ίδιοι την επιδαπέδιο σκακιέρα, ενώ προέβησαν και στην αγορά πιονιών μεγάλου μεγέθους για να είναι κατάλληλα για το ενδοδαπέδιο σκάκι,με χρήματα που είχαν συγκεντρώσει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον, δημιούργησαν έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέσα στο σχολείο με τέσσερα επιτραπέζια σκάκι, προσφέροντας έτσι στους μαθητές τη δυνατότητα να ασχολούνται με το παιχνίδι ακόμα και στο ελεύθερο τους χρόνο.
Η πρωτοβουλία αυτή δεν μπορούσε παρά να λάβει την αναγνώριση και την εκτίμηση του Διευθυντή του σχολείου. Ο Διευθυντής συνεχάρη τους μαθητές για την πρωτοβουλία τους και την ενθάρρυνε να συνεχίσουν να ασχολούνται με δραστηριότητες που προάγουν τη συνεργασία, τη στρατηγική σκέψη και την κοινωνική διάδραση.
Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλεφθεί η σημασία του ρόλου των καθηγητών και της επιστασίας στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας. Οι καθηγητές κ. Διονύσιος Μπακόπουλος και Παναγιώτης Τόγιας, μαζί με την κα Νατάσα Παπανικολοπούλου, υποστήριξαν και βοήθησαν τους μαθητές σε κάθε βήμα της διαδικασίας, προσφέροντας την εμπειρία και τη στήριξή τους.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα, του πώς οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που προωθεί τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα. Είναι ένα βήμα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός πιο δυναμικού και ενεργού περιβάλλοντος μάθησης που ενθαρρύνει την εμπλοκή και την αυτενέργια.