1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου επισκέφτηκαν τη Σλοβακία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Συγκεκριμένα 5 μαθητές και 2 συνοδοί καθηγητές του σχολείου ταξίδεψαν στην πόλη Haniska, Košice της Σλοβακίας από 21 έως 25 Οκτωβρίου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Υποδιευθυντής του σχολείου κ. Δημόπουλος Νικόλαος και η εκπαιδευτικός κ. Κουτσοβασίλη Ελένη. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964 – “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου, ήταν το Základná škola, στην πόλη Haniska της Σλοβακίας.
Στόχους του προγράμματος αποτελούν η ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, η ενεργός συμμετοχή και εμπλοκή τους σε περιβαλλοντικές δράσεις και πρωτοβουλίες και η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων και φορέων για την επίτευξη κοινού στόχου.
Κατά την επίσκεψή, από την πρώτη ημέρα έτυχαν θερμότατης υποδοχής από τη διεύθυνση του σχολείου, τη συντονίστρια του προγράμματος κ. Eva Uhalová και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος γνωρίσαν παραδοσιακά ήθη και έθιμα της Σλοβακίας, περιηγηθήκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου όπου ενημερωθήκαν για το πως το σχολείο προσεγγίζει την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην πράξη και ποιες από τις περιβαλλοντικές πολιτικές μπορούν να εφαρμοστούν στην καθημερινότητα των μαθητών. Επίσης, επισκεφτήκαν το Δημαρχείο όπου τους υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος και οι τοπικές αρχές και ενημερωθήκαν για κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα της περιοχής. Επίσης, επισκέφτηκαν το Υπαίθριο Μουσείο Nižná Myšľa, με αρχαιολογικά ευρήματα από την Πρώιμη και Μέση Εποχή του Χαλκού.
Τη 2η μέρα του προγράμματος επισκέφτηκαν το ιστορικό κέντρο του Košice και το Πλανητάριο στο Τεχνικό Μουσείο στο Košice, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδραστικές παρουσιάσεις για το σύμπαν αλλά και να ασχοληθούν με προσομοιώσεις του ηλιακού μας συστήματος. Επίσης, συμμετείχαν στο εργαστήρι “Το Μυστικό του Νερού” στο Steelpark-Science Park, όπου πειραματιστήκαν πάνω στον καθαρισμό του νερού, ενημερώθηκαν για τη σημασία της σωστής διαχείρισής του και για το ρόλο που διαδραματίζει στη βιωσιμότητα του πλανήτη.
Η 3η μέρα δράσεων ξεκίνησε με επίσκεψη στο KlimaPark – ένα εκπαιδευτικό οπτικοακουστικό περιβαλλοντικό κέντρο, που παρέχει μία αυθεντική εμπειρία έντονων βροχοπτώσεων και αναδεικνύει φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με τους οικισμούς, τη βιομηχανική ανάπτυξη, την υπερβολική σπατάλη προϊόντων και το λιώσιμο των παγετώνων. Ενημερώθηκαν για την κλιματική αλλαγή, καθώς και για μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις του προγράμματος όλων των αποστολών στο δημαρχείο της πόλης και έγινε η απονομή πιστοποιητικών και δώρων από το σχολείο φιλοξενίας.
Την 4η μέρα του προγράμματός μας επισκέφτηκαν το Εθνικό Πάρκο High Tatras. Πρόκειται για μία οροσειρά στα σύνορα Σλοβακίας και Πολωνίας, μέρος των Καρπαθίων, γνωστών για την εντυπωσιακή τους ομορφιά, τα εκπληκτικά τοπία, τις λίμνες, και τις ψηλές κορυφές. Κατά την περιήγησή στο εθνικό πάρκο ενημερώθηκαν για τη βιοποικιλότητα της περιοχής, για τη σημασία της διατήρησης της φύσης και για τις βλαβερές επιπτώσεις που έχουν οι ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε προστατευόμενες περιοχές.
Την τελευταία μέρα του προγράμματος επισκέφτηκαν το Βοτανικό Κήπο στο Κόσιτσε. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με σπάνια είδη φυτών και να συνειδητοποιήσουν το σημαντικό ρόλο που παίζουν οι βοτανικοί κήποι στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε εργαστήριο μελισσοκομίας όπου έφτιαξαν τα δικά τους προϊόντα από κερί και κατανόησαν τη σημασία των μελισσών ως επικονιαστών. Επίσης, επισκέφθηκαν τη γκαλερί East Slovak Gallery, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα εργαστήριο κατανόησης της εικαστικής τέχνης και της δημιουργικότητας.
Η συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών στη συγκεκριμένη κινητικότητα αποτέλεσε μία μοναδική, μαθησιακή εμπειρία που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.