Πύργος: “ΣΜΥΡΝΗ μια πανάρχαια πατρίδα … μια πόλη παραδεισένια … και ένα τέλος οδυνηρό”- Σήμερα το απόγευμα η εκδήλωση στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου
Τη Δευτέρα 03 Απριλίου 2023 και ώρα 08 μ.μ. πρόκειται να πραγματοποιηθεί στον χώρο του σχολείου μας μία εκδήλωση-αφιέρωμα στη Σμύρνη και στη μικρασιατική τραγωδία.
Ο τίτλος της εκδήλωσης είναι:
ΣΜΥΡΝΗ
μια πανάρχαια πατρίδα …
μια πόλη παραδεισένια …
και ένα τέλος οδυνηρό
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν, εκτός από το 1ο Γυμνάσιο, ως συνδιοργανωτές το 2ο Δημοτικό Σχολείο και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου.
Η χορωδία του 2ου Δημοτικού Σχολείου, θα προλογίσει μελωδικά την εκδήλωση με δύο σμυρναίικα τραγούδια.
Στη συνέχεια, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, θα παρουσιάσουν την πορεία της ελληνικής Σμύρνης στον χρόνο, από την αρχαιότητα ως και την καταστροφή της το 1922, δίνοντας έμφαση στον λαμπρό πολιτισμό της, στον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της, αλλά και στην τραγωδία του ξεριζωμού από τις προγονικές εστίες. Η ιστορική αυτή αναδρομή θα πλαισιωθεί από την ανάγνωση και τη δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων, από οπτικοακουστικό υλικό και χορό.
Θα ακολουθήσει η παρουσίαση του 6ου Δημοτικού Σχολείου, στην οποία θα δοθεί έμφαση στην απήχηση που είχε -και εξακολουθεί να έχει- η μικρασιατική καταστροφή και το δράμα των προσφύγων στη νεοελληνική λογοτεχνία. Συγκεκριμένα, θα γίνει ανάγνωση ποιήματος, βιβλιοπαρουσίαση και έκθεση παιδικού-εφηβικού λογοτεχνικού βιβλίου με σχετικό θέμα. Στην παρουσίαση τον λόγο θα έχουν και πάλι οι μαθητές.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο θα παρουσιάσει, στη συνέχεια, το βιβλίο της κ. Αλεξάνδρας Μητσιάλη «Το μαντίλι με τα τριαντάφυλλα», με τους μικρούς μαθητές να δραματοποιούν ένα απόσπασμά του.
Η εκδήλωση θα κλείσει με χορούς προερχόμενους ή εμπνευσμένους από τις αλησμόνητες πατρίδες του ελληνισμού.
Βασικός στόχος, πέρα φυσικά από τα προφανή μορφωτικά και παιδαγωγικά οφέλη, τα οποία απορρέουν από τη γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό μας, την ευαισθητοποίηση των μαθητών στο -πάντα επίκαιρο, δυστυχώς- θέμα της προσφυγιάς, τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, είναι να καταδειχθεί ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ενιαία και αδιαίρετη, ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία ανήκουν οι μαθητές και οι δάσκαλοί τους.