Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου: Επαναλειτουργία για το κοινό με νέους κανόνες
Ενημερώνουμε τους αγαπητούς χρήστες των υπηρεσιών της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Πύργου ότι μετά την 1η φάση επαναλειτουργίας της βιβλιοθήκης που ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2020 με κάλυψη κάποιων αναγκών των χρηστών από απόσταση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το σχετικό πρωτόκολλο, σύμφωνα με όσα ορίζει η Κ.Υ.Α. Αριθ. Δια/ΓΠ. Οικ. 33465/2020 (ΦΕΚ 2087/Β/30-5-2020) και οι συστάσεις της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης, από την Τρίτη 9 Ιουνίου η Βιβλιοθήκη λειτουργεί ως εξής:
1. Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων που μπορούν ταυτόχρονα να βρίσκονται στη Βιβλιοθήκη, μη συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων είναι:
- 5 άτομα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων/δανεισμού τεκμηρίων, εκ των οποίων όχι περισσότεροι από 2 στους υπολογιστές
- 2 άτομα στο παιδικό και εφηβικό τμήμα και μόνο αν είναι μεγαλύτερα των 12 ετών
- 2 άτομα στον ημιώροφο για αναζήτηση υλικού στον τοπικό τύπο (δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο χώρο των εφημερίδων, το υλικό θα δίνεται από υπάλληλο)
- 3 άτομα στο αναγνωστήριο/βιβλιοστάσιο του 1ου ορόφου, μόνο για αναζήτηση βιβλίων εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, όχι για μελέτη.
- 2 άτομα στο αναγνωστήριο/βιβλιοστάσιο του 2ου ορόφου για αναζήτηση βιβλίων, εφ’ όσον αυτό κριθεί απαραίτητο, ή μελέτη.
2. Εξακολουθεί να ισχύει η παραγγελία βιβλίων μέσω e – mail που καθιερώθηκε κατά την α΄ φάση επαναλειτουργίας της Βιβλιοθήκης, την οποία και προτείνουμε. Οι αναγνώστες που επιθυμούν να δανειστούν (μέχρι 5) βιβλία μπορούν να:
- τα αναζητήσουν από τον κατάλογο της Βιβλιοθήκης, ο οποίος είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα https://pyrgos.publiclibrary.gr/
- αποστείλουν με e-mail στη διεύθυνση vivlpyrg@sch.gr τα στοιχεία του κάθε βιβλίου (τίτλο – συγγραφέα – ταξιθετικό αριθμό), καθώς και τον αριθμό της κάρτας τους
Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης θα κάνει την προετοιμασία και θα ορίσει (απαντώντας στο mail) την παραλαβή.
Τα άτομα που έχουν κάνει παραγγελία βιβλίων μέσω e – mail εξυπηρετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα.
3. Το ωράριο εξυπηρέτησης κοινού είναι:
Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή 9 π.μ. – 3 μ.μ. (θερινό ωράριο)
4. Στην είσοδο της Βιβλιοθήκης υπάρχει υπάλληλος που ρυθμίζει την είσοδο των αναγνωστών.
5. Τα άτομα που βρίσκονται μέσα στη Βιβλιοθήκη υποχρεούνται να έχουν φυσική απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον1,5 μέτρο προς όλες τις κατευθύνσεις.
6. Απαγορεύεται η είσοδος σε άτομα που έχουν συμπτώματα βήχα ή πυρετού.
7. Όλα τα άτομα που προσέρχονται στη Βιβλιοθήκη υποχρεούνται να φορούν γάντια που θα έχουν προμηθευτεί με δική τους φροντίδα. Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική τόσο για το αναγνωστικό κοινό, όσο και για τους εργαζόμενους.
Εξαιρείται η χρήση του ανελκυστήρα, όπου η μάσκα είναι υποχρεωτική
8. Η χρήση του ανελκυστήρα επιτρέπεται μόνο στα άτομα περιορισμένης κινητικότητας και μόνο με χρήση μάσκας.
9. Η χρήση χώρων υγιεινής (WC) δεν επιτρέπεται, λόγω μη δυνατότητας επαρκούς απολύμανσης μετά από κάθε χρήση.
10. Ο μέγιστος χρόνος παραμονής:
- για αναζήτηση βιβλίων στα ράφια (εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο) ορίζεται στα 15 λεπτά.
- για χρήση υπολογιστή ορίζεται στα 30 λεπτά. Μετά από κάθε χρήση θα απολυμαίνεται το ποντίκι, το mouse pad, η επιφάνεια του γραφείου και θα αλλάζει η μεμβράνη που καλύπτει το πληκτρολόγιο.
- για μελέτη στο αναγνωστήριο/βιβλιοστάσιο του 2ου ορόφου ορίζεται στις 2 ώρες και μπορεί να παραταθεί μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος αναγνώστης σε αναμονή.
- για μελέτη τοπικού τύπου στον ημιώροφο ορίζεται στις 2 ώρες και μπορεί να παραταθεί μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος αναγνώστης σε αναμονή.
11. Όλες οι επιφάνειες τραπεζιών/γραφείων απολυμαίνονται κάθε μέρα.
12. Τα βιβλία που επιστρέφονται παραμένουν σε καραντίνα για 72 ώρες και στη συνέχεια επανατοποθετούνται στα ράφια.
- Όλες οι εκδηλώσεις της Βιβλιοθήκης (εκπαιδευτικά προγράμματα, ξεναγήσεις κ.ά.) αναστέλλονται.