Αλλαγή σκυτάλης στο ΑΠΘ, τα σχέδια των τεσσάρων νέων αντιπρυτάνεων – Newsbeast
[ad_1]
Για τους τομείς ευθύνης που, βάσει νόμου, αναλαμβάνουν οι τέσσερις εκλεγμένοι αντιπρυτάνεις του ΑΠΘ ενημέρωσε την πανεπιστημιακή κοινότητα ο νέος πρύτανης του Πανεπιστημίου, καθηγητής Κτηνιατρικής Νίκος Παπαϊωάννου, ο οποίος έχει ήδη αναλάβει τη δέσμευση ότι από την 1η Σεπτεμβρίου -ημέρα ανάληψης καθηκόντων από τη νέα διοίκηση του ΑΠΘ– θα αρχίσουν να εφαρμόζονται τα πρώτα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας εντός του campus.
Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, έπειτα από πρόταση του κ. Παπαϊωάννου και συζήτηση μεταξύ όλων αποφασίστηκε ότι αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας αναλαμβάνει ο καθηγητής Γεωπονίας Δημήτρης Κωβαίος, αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης ο καθηγητής Γεωλογίας Χαράλαμπος Φείδας, αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων ο καθηγητής Χημείας Ανδρέας Γιαννακουδάκης και αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης ο αναπληρωτής καθηγητής Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης, Στράτος Στυλιανίδης.
«Κατανεμήθηκαν οι αρμοδιότητες στους νέους αντιπρυτάνεις και πιστεύω ότι συνεργατικά -πρακτικά και ουσιαστικά- θα εργαστούμε για το αύριο του Αριστοτελείου. Όλες οι δεσμεύσεις μας θα προσπαθήσουμε να γίνουν πραγματικότητα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Παπαϊωάννου, ο οποίος δρομολογεί ήδη σειρά παρεμβάσεων για τις πρώτες εξήντα μέρες της νέας διοίκησης, που ως στρατηγική προτεραιότητα θέτει «την κατάκτηση ουσιαστικής και όχι μόνο λειτουργικής αυτονομίας μέσα από διαύγεια, λογοδοσία και αυτοκριτική σε όλα τα επίπεδα -διοικητικά και οικονομικά».
Από την επομένη των πρυτανικών εκλογών της 11ης Ιουνίου υπάρχει συνεχής επικοινωνία και ενημέρωση των νέων πρυτανικών αρχών από τις απερχόμενες για τα τρέχοντα θέματα του πανεπιστημίου, ώστε η μετάβαση να είναι ομαλή και ζητήματα προτεραιότητας να μη μείνουν πίσω. Οι τέσσερις νέοι αντιπρυτάνεις μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα χαρτοφυλάκια που αναλαμβάνουν, το σχέδιό τους για τη διαχείρισή τους και την ενημέρωση που έχουν για τις προκλήσεις, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν.
Δ. Κωβαίος: Αναβάθμιση των φοιτητικών εστιών με καλές πρακτικές από τη Φοιτητική Λέσχη
Την εμπειρία του σε φοιτητικά και ακαδημαϊκά θέματα και τις καλές πρακτικές που εφάρμοσε τα τελευταία χρόνια ως αναπληρωτής πρόεδρος της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης θα επιδιώξει να αξιοποιήσει στα νέα του καθήκοντα, ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, καθηγητής του Τμήματος Γεωπονίας Δημήτρης Κωβαίος.
«Θεωρώ ότι το κύριο καθήκον μας ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, αποτελεί ο φοιτητής μας, η σωστή εκπαίδευση, η διαμόρφωση του ακαδημαϊκού του χαρακτήρα και ήθους και η φροντίδα μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει» δήλωσε ο κ. Κωβαίος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο φοιτητής μας είναι η εύρεση στέγης. Η αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών των φοιτητικών εστιών θα αποτελέσει προτεραιότητά μας. Η αρμοδιότητα για τη λειτουργία των φοιτητικών εστιών είναι του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ωστόσο ως διοίκηση του Πανεπιστημίου, έχουμε μεγάλη ευθύνη για τους φοιτητές μας και θα πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν. Όπως κάναμε έργο και αλλάξαμε τη λειτουργία της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης, έτσι και εδώ θεωρώ ότι με τη βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, μπορούμε να βελτιώσουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Έχουμε πολλές ιδέες και θα τις συζητήσουμε άμεσα με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τους εργαζόμενους και τους φοιτητές μας», επισήμανε.
Σε ό,τι αφορά τους φοιτητές διαβεβαίωσε ότι «θα αναζητήσουμε επικοινωνία με όλους τους φοιτητές μας και ό,τι θετικό προτείνουν προφανώς θα το λάβουμε υπόψη, απαραίτητη όμως προϋπόθεση για την ύπαρξη ενός γόνιμου διαλόγου με τους φοιτητές, είναι ο σεβασμός εκ μέρους τους, ορισμένων βασικών αρχών ακαδημαϊκής δεοντολογίας και ήθους».
Ως θέμα προτεραιότητας από την 1η Σεπτέμβρη αναδεικνύει την ασφάλεια του χώρου στην Πανεπιστημιούπολη. «Θα πρέπει όλοι οι φορείς της πολιτείας -Υπουργεία Παιδείας και Δημόσιας Τάξης, Δημοτική αρχή- να αντιληφθούν ότι, ο χώρος του Πανεπιστημίου θα πρέπει να είναι μία εκπαιδευτική «όαση» στο κέντρο της πόλης, με απόλυτη ασφάλεια, χωρίς παραβατικές συμπεριφορές, όπως κυρίως η διακίνηση ναρκωτικών ουσιών. Το οφείλουμε στους φοιτητές μας, στα παιδιά μας» τόνισε.
Χ. Φείδας: Διεύρυνση πηγών εσόδων για την ανάπτυξη και συντήρηση των υποδομών
Η αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η ελλιπής συντήρηση των υποδομών, που απορρέουν από τη μειωμένη χρηματοδότηση του ΑΠΘ κατά τα χρόνια της κρίσης, είναι από τις πρώτες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, καθηγητής Γεωλογίας Χαράλαμπος Φείδας, ενώ στοίχημα αποτελεί η προσέλκυση πόρων για μεγαλύτερη αυτοχρηματοδότηση αναγκών, που θα προσδώσει περισσότερη αυτονομία στο Ίδρυμα.
«Αναλαμβάνω την αντιπρυτανεία των Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, ένα χαρτοφυλάκιο πρόκληση, ιδιαίτερα απαιτητικό, με πολλές ευθύνες και μεγάλο εύρος αρμοδιοτήτων, καθώς ενσωματώνονται σε αυτό οι αρμοδιότητες δυο αντιπρυτανειών οι οποίες σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα», δήλωσε ο κ. Φείδας. «Προτεραιότητά μου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου, αποτελεί η αποτελεσματικότερη διαχείριση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, η διεύρυνση των πηγών εσόδων και η αξιοποίηση της περιουσίας του Α.Π.Θ. και όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων πέραν του τακτικού προϋπολογισμού και ο προγραμματισμός αναπτυξιακών δράσεων και έργων για τη συντήρηση και ανάπτυξη των υποδομών του Ιδρύματος», επισήμανε.
Ο κ. Φείδας θα επιδιώξει την παραγωγή «αποτελεσματικού έργου με μεθοδική και συστηματική δουλειά, με σωστό προγραμματισμό και συνεχή παρακολούθηση της υλοποίησης των στόχων με απώτερο στόχο την εύρυθμη λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του ιδρύματος σε εκπαιδευτικό και ερευνητικό πόλο».
Σε ό,τι αφορά τον πρώτο μεγάλο στόχο της νέας Διοίκησης εκτιμά ότι θα πρέπει να είναι «η δημιουργία ενός ακαδημαϊκού περιβάλλοντος στο Α.Π.Θ. αντάξιου ενός μεγάλου ευρωπαϊκού πανεπιστημίου με την εξάλειψη των φαινομένων παραβατικότητας και ανομίας εντός των χώρων του ιδρύματος και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και σπουδών στις ακαδημαϊκές του μονάδες». «Ο δεύτερος μεγάλος στόχος», επισήμανε, «είναι η συνέχιση της ανοδικής πορείας που ανέδειξε το Α.Π.Θ. σε ένα από τα μεγαλύτερα και εγνωσμένου κύρους πανεπιστήμια της χώρας, με γνώμονα την παραγωγή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου».
Ανδρ.Γιαννακουδάκης: Νέος σχεδιασμός για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
«Η διοικητική οργάνωση του Πανεπιστημίου μας χρειάζεται εκσυγχρονισμό», εκτιμά ο αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, καθηγητής Χημείας Ανδρέας Γιαννακουδάκης, δηλώνοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα «δεν μπορούμε να αποδίδουμε ευθύνες στην Πολιτεία». Σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητές του για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του χαρτοφυλακίου του εξήγησε ότι «χρειάζεται ένας νέος σχεδιασμός, που θα έχει ως κεντρική στόχευση τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση όλου του ανθρώπινου δυναμικού μας». Ωστόσο, εξέφρασε την άποψη ότι «ο προτεινόμενος νέος Οργανισμός λειτουργίας του ΑΠΘ δεν προξενεί καμία αισιοδοξία για ανατροπή αυτής της κατάστασης», καθώς, όπως επισήμανε «είναι τροχοπέδη για κάθε νέο σχεδιασμό μια και είναι δομημένος πάνω σε προηγούμενες αναχρονιστικές λογικές, οι οποίες ενώ δοκιμάστηκαν και απέτυχαν, εντούτοις επαναλαμβάνονται, οδηγώντας με βεβαιότητα σε χειρότερα προβλήματα και αδιέξοδα».
Ερωτηθείς, ποιο είναι το μοντέλο διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων του ΑΠΘ που δύναται να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα της διοίκησης ο κ. Γιαννακουδάκης εξήγησε: «Πιστεύω ότι μια νέα αρχή απαιτεί μια σοβαρή εξ αρχής μελέτη του Οργανισμού -και του Κανονισμού- λειτουργίας του Πανεπιστημίου μας, η εφαρμογή του οποίου θα επαναφέρει σε όλους μας τη διάθεση να αγωνιστούμε και να καταθέσουμε όλη εκείνη την ποιοτική δουλειά, που είναι απαραίτητη για κάθε νέα εκκίνηση».
Στρ. Στυλιανίδης: Η έρευνα όχημα για το brain gain και την οικονομική ανάπτυξη του ΑΠΘ
Την αύξηση των εσόδων του ΑΠΘ από έργα και δράσεις έρευνας και δια βίου εκπαίδευσης και την επανεπένδυσή τους στο ίδρυμα θα επιδιώξει ο αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης, αναπληρωτής καθηγητής Φωτογραμμετρίας Γεωδαισίας στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής, Ευστράτιος Στυλιανίδης.
Ο τομέας της έρευνας, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τροφοδοτεί και τους ανθρώπινους και τους οικονομικούς πόρους, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας» και «μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας με στόχο το brain gain». Αξιοποιώντας καλές πρακτικές από το εξωτερικό ο κ. Στυλιανίδης θα εργαστεί πάνω σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο συμπύκνωσε σε ένα πλαίσιο οκτώ προτάσεων, που οι συνάδελφοί του ενέκριναν δίνοντας του την ψήφο τους στις πρυτανικές εκλογές. Αυτές περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- την ανάπτυξη Κέντρων Αριστείας πανευρωπαϊκής εμβέλειας στη βάση διεπιστημονικών συνεργιών, τη δημιουργία Κέντρου Επιχειρηματικότητας και υποδομών για προγράμματα προθερμοκοιτίδας και επιτάχυνσης, την αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων και επανεπένδυση των εσόδων από αυτήν σε υποδομές και έρευνα στο ΑΠΘ, την προσέλκυση χορηγιών.
«Το πανεπιστήμιο είναι απαραίτητο, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που δίνει το Σύνταγμα της χώρας, να συμπράξει με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να υλοποιηθούν έργα Έρευνας και Ανάπτυξης προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Είναι εξίσου απαραίτητη η ανάδειξη της σημαντικής και ουσιώδους κοινωνικής προσφοράς των μελών του ΑΠΘ, μέσω του πολυσχιδούς ερευνητικού, κλινικού και συμβουλευτικού έργου που παράγουν», εξήγησε ο κ. Στυλιανίδης.
Σε ό,τι αφορά την Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ, πρόθεσή του είναι «η παρακράτηση του 10% από τα ερευνητικά έργα που εκπονούνται στο ίδρυμα, να επιστρέφεται με ένα συστηματικό τρόπο, για παράδειγμα ποσοστό της να επιστρέφεται στις ίδιες ερευνητικές ομάδες, οι οποίες προσελκύουν τους πόρους». Σχετικά με τα ζητήματα της γραφειοκρατίας που δημιούργησε η ένταξη του ΕΛΚΕ στο δημόσιο λογιστικό, επισήμανε την ανάγκη «ολοκλήρωσης των ψηφιακών υπηρεσιών αλλά και την εισαγωγή νέων διαδικασιών συλλογής και επεξεργασίας των απαιτούμενων δεδομένων, προκειμένου να απαλλαγούν από την αχρείαστη αναμονή, όσες και όσοι συναλλάσσονται με τον ΕΛΚΕ».