Επερώτηση Κώστα Διαμαντόπουλου, Περιφερειακού Συμβούλου της παράταξης “Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα” με θέμα “Το αεροδρόμιο του Αράξου και η τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας”
Επερώτηση Κώστα Διαμαντόπουλου, Περιφερειακού Συμβούλου της παράταξης “Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα”
Προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου, τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης και τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας
Θέμα: Το αεροδρόμιο του Αράξου και η τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας
Ο Κρατικός Αερολιμένας Αράξου βρίσκεται 45 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά (ΝΔ) της πόλης της Πάτρας και λειτουργεί από το 1984. Το εμβαδόν των κτιριακών του εγκαταστάσεων είναι 2300 τ.μ. Διαθέτει 5 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών και συνδέεται στενά με την τουριστική ανάπτυξη Ηλείας και Αχαΐας.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στον Άραξο το 2023 έφτασαν τους 67586 επιβάτες αυξημένες κατά 36,4 % συγκριτικά με το 2022. Παρά την αύξηση που καταγράφεται υπολείπονται αισθητά στη σύγκριση με το 2019 όταν είχαν αφιχθεί 83180 επιβάτες (-18,74%). Σε επίπεδο χώρας οι αφίξεις το 2023 καταγράφονται αυξημένες κατά 11,78% συγκριτικά με το 2019.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Aldemar» Αλέξανδρος Αγγελόπουλος περιέγραψε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το αεροδρόμιο του Αράξου αναφέροντας χαρακτηριστικά.
«Ο Άραξος δεν είναι ένα σύγχρονο αεροδρόμιο … δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ανάγκες πελατών με παραδοσιακή λειτουργία και γνώση του πώς θα μπορούσαν να είναι σε ένα άλλο αεροδρόμιο. Οφείλουμε να αρχίσουμε να κοιτάμε τον Άραξο σαν ένα αεροδρόμιο διεθνές με προδιαγραφές…. Θεωρώ ότι μπορούν να γίνουν περισσότερα πράγματα χωρίς να περιμένουμε την ιδιωτικοποίηση ….
Δηλαδή το να φτιάξει κάποιος τα ΗΜ και τον κλιματισμό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο.
Το να φτιάξει ένα τελωνειακό κτήριο και να βάλει δύο εργαζόμενους να κάνουν αυτήν τη δουλειά δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Είναι θέμα απόφασης.
Όπως επίσης το να χρηματοδοτεί κανείς αεροπορικές εταιρείες με μηχανισμούς προβολής, όχι τίποτα παράνομο, δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, το κάνουν όλες οι περιοχές της Μεσογείου.
Δεν θέλουμε. Το φορτίο το σηκώνω σχεδόν αποκλειστικά μόνος μου. Αυτό δεν είναι ότι θα βγω να παραπονεθώ αύριο το πρωί αλλά δεν μπορείς να φτιάξεις τον προορισμό Ηλεία αν δεν μπουν όλοι όσοι συμμετέχουν και καρπώνονται το αποτέλεσμα ενός καλού πτητικού έργου ».
Παράλληλα επισήμανε ότι οι ανατολικές αγορές που επέλεγαν ως τουριστικό προορισμό την Ελλάδα και την Ηλεία , έχουν πλέον αντικατασταθεί από άλλες αγορές οι οποίες δεν επιλέγουν να προσγειωθούν πλέον στο αεροδρόμιο του Αράξου, προτιμώντας εκείνο της Καλαμάτας. Σχολίασε επίσης ότι για να μεγαλώσει η Ηλεία ως προορισμός θα πρέπει να «γίνουμε λίγο τοπικιστές», να στηρίξουμε τον Άραξο ο οποίος μπορεί να «ξεμπλοκάρει» σε συνδυασμό με τον νέο οδικό άξονα που κατασκευάζεται. «Έχουμε τα πάντα εκτός από πλάνο», καταλήγει ο κ. Αγγελόπουλος.
Είναι γεγονός ότι το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης έχει αναλάβει την υλοποίηση μελέτης με τίτλο « Μελέτη στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων στο αεροδρόμιο Αράξου » συνολικού ποσού 24304 ευρώ η οποία συμβασιοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022 και βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης (σε εξέλιξη).
Αν και η υστέρηση του Αράξου είναι γνωστή, στο σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Περιφερειακό Συμβούλιο δε προβλέπεται η εφαρμογή στοχευμένων υποστηρικτικών προγραμμάτων marketing (marketing support) με σκοπό τη βελτίωση της ελκυστικότητάς του (νέες συνδέσεις κτλ)
Με δεδομένη τη στρατηγική σημασία του αεροδρομίου του Αράξου για την τουριστική ανάπτυξη Ηλείας και Αχαΐας
Επερωτάσθε
Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης της σχετικής μελέτης;
Ποιος δράσεις έχουν αναληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών στο αεροδρόμιο του Αράξου σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας;
Ποιες πρωτοβουλίες έχουν δρομολογηθεί για την αναβάθμιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας του Αράξου;