Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας: Olympia PsychoΕdu: Κινηματογραφική Τέχνη και Ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις
Olympia PsychoΕdu: Κινηματογραφική Τέχνη και Ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις
Το Φεστιβάλ Ολυμπίας εγκαινιάζει μια νέα δράση για τη σύνδεση της Τέχνης του Κινηματογράφου με την επιστήμη της Ψυχολογίας και την Εκπαίδευση
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους εντάσσει στις δράσεις του το νέο πρόγραμμα «Olympia PsychoΕdu», σε μία προσπάθεια σύνδεσης της τέχνης του κινηματογράφου με την επιστήμη της ψυχολογίας και την εκπαίδευση. Πρόκειται για την παρουσίαση μιας σειράς ψυχοεκπαιδευτικών παρεμβάσεων, με μέσο παρέμβασης ταινίες κατάλληλες για παιδιά και νέους.
Οι παρεμβάσεις αφορούν σε θεματολογία σχετική με τα παιδιά και απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς αλλά και γονείς ενώ αποσκοπούν στην ενημέρωσή τους προκειμένου οι ίδιοι, με προαιρετική τη συνδρομή των συνεργατών του Φεστιβάλ, να χρησιμοποιήσουν τη κινηματογραφική αφήγηση με τα παιδιά και τους εφήβους, εξυπηρετώντας έτσι ποικίλους εκπαιδευτικούς και αναπτυξιακούς στόχους.
Η πρώτη παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει στον Πύργο το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022 (ώρα 19:00) στον κινηματογράφο Ορφέα. Αρχικά θα προβληθεί η ταινία «Oskar & Lilli» (2020) του Arash T. Riahi για να ακολουθήσει συζήτηση στην οποία θα συμμετέχουν η Δρ. Λίλιαν Τσιαβού, ειδικευμένη στην ψυχαναλυτική προσέγγιση του κινηματογράφου, συγγραφέας και εισηγήτρια σε δύο σχετικά προγράμματα e-learning του Πανεπιστημίου Αθηνών, η Σωτηρία Χατζηκωνσταντίνου, ψυχολόγος, μέλος της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου Πρόληψης Ηλείας «Παρεμβάσεις», και η Αδαμαντία Ζαφειροπούλου, εκπαιδευτικός – πτυχιούχος Ψυχολογίας. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος.
Σημαντικά θέματα που δυνητικά απασχολούν το παιδί – έφηβο, το οποίο μεγαλώνει στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και συνιστούν ψυχολογικές και αναπτυξιακές προκλήσεις που επηρεάζουν τη ψυχική τους υγεία, προσαρμογή, και ανάπτυξη είναι ο σχολικός και παραδοσιακός εκφοβισμός, το πένθος, το διαζύγιο γονέων, η παραμέληση, η κακοποίηση, η γονική ψυχική διαταραχή, ο εθισμός και οι εξαρτήσεις, η ένταξη παιδιών προσφύγων στη σχολική τάξη, η χρήση και κατάχρηση διαδικτύου, η ενδοοικογενειακή βία, οι φυσικές καταστροφές και άλλα. Η δημιουργικότητα, που χαρακτηρίζει τη τέχνη του κινηματογράφου, σε συνδυασμό με την εκπαίδευση, μπορούν να αποτελέσουν το έδαφος συζήτησης για τα πιο σημαντικά ζητήματα του κόσμου του παιδιού.