03/09/202007:58

Γιατί σκοτώνει η Πατρών- Πύργου- Οι παρεμβάσεις που δρομολογεί το Υπ. Υποδομών

Γιατί σκοτώνει η Πατρών- Πύργου. Οι παρεμβάσεις που δρομολογεί το Υπ. Υποδομών

 

Μόλις 11 από τους… 50 ισόπεδους κόμβους του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι σηματοδοτούμενοι, ενώ οι υπόλοιποι 39 λειτουργούν με κατακόρυφη σήμανση. Με απλά λόγια, μπαίνεις- βγαίνεις κατά το δοκούν, και αν υπολόγισες καλά, έχει καλώς. Ειδάλλως…
Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους σκοτώνει κόσμο η οδός. Ο άλλος είναι οι παράτολμες προσπεράσεις. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την ανακατασκευή της;
Η επικινδυνότητα της εθνικής οδού που συνδέει την Αχαΐα με την Ηλεία δεν αμφισβητείται από το Υπουργείο Υποδομών, που χαρακτήρισε «έργο εθνικού επιπέδου» τις επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο.
Η δημοπράτηση των παρεμβάσεων, συνολικού προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ, αναμένεται μέσα στο 2020.
Με την ίδια απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής πριν από λίγα 24ωρα εγκρίθηκε η ένταξη του έργου στον προγραμματικό σχεδιασμό της γενικής γραμματείας υποδομών και ορίστηκε ως προϊσταμένη αρχή η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ), η οποία διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας τη μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας.
Κρίνοντας από το γεγονός ότι το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, προβλέπεται στα τέλη του 2023, κρίθηκε απαραίτητο για να αυξηθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, να διενεργηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις:
>Να διαχωριστούν οι κατευθύνσεις κυκλοφορίας με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 μ. έως 1.500 μ. κατά τη διεθνή πρακτική για ασφαλείς προσπεράσεις,
>Να διευθετηθούν και να περιοριστούν οι ανεξέλεγκτες/αντικανονικές προσβάσεις με τη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων όπου αυτό είναι εφικτό,
>Να τοποθετηθεί ειδική σήμανση, ηλεκτροφωτισμός και σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων,
>Να εγκατασταθεί ηλεκτροφωτισμός, φωτεινή σηματοδότηση και προειδοποιητική φωτεινή σηματοδότηση στις εισόδους των οικισμών καθώς και των οικιστικών πυκνώσεων κατά μήκος της εθνικής οδού, και
>Να κατασκευαστεί αντιολισθηρή στρώση.
ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Το Υπουργείο Υποδομών έχει εντοπίσει μια σειρά από σημαντικά προβλήματα οδικής ασφάλειας στα 85 χιλιόμετρα του δρόμου, δηλαδή από το τέλος της περιμετρικής οδού της Πάτρας (στο Μιντιλόγλι) μέχρι και την περιμετρική του Πύργου.
1. Καταρχήν, αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες λόγω της ευθυτενούς – τεταμένης χάραξης πέρα από το ανώτατο όριο ταχύτητας για την συγκεκριμένη κατηγορία κατάταξης της οδού (υπεραστική οδός ταχείας κυκλοφορίας με όριο 110 χλμ / ώρα σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
2. Εκτός από τους λίγους σηματοδοτούμενους κόμβους έχει διαπιστωθεί και η χαμηλή ποιότητα του οδοστρώματος.
3. Πολύ συχνές είναι οι ανεξέλεγκτες και αντικανονικές προσπεράσεις με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας παρά την απαγόρευση,
4.Εχει καταγραφεί υπερβολικά υψηλός αριθμός παράνομων και ανεξέλεγκτων προσβάσεων λόγω της ισοσταθμίας του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του, με το πεδινό φυσικό έδαφος.
5. Το Υπουργείο έχει καταγράψει ακόμη τη δυνατότητα για αριστερές στροφές επί του αυτοκινητόδρομου σε μεγάλο μήκος αυτού και τη διέλευση από οικισμούς και οικιστικές πυκνώσεις σε συνολικό μήκος 9 χιλιομέτρων.
pelop.gr

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα