02/02/202217:56

Γιώργος Μπίρμπας, Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Πύργου: «H μεταστέγαση του Εσπερινού Γυμνασίου στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου»

Την τοποθέτησή του σχετικά με το “ιδιαίτερο”, όπως το χαρακτηρίζει, ζήτημα της μεταστέγασης του Εσπερινού Γυμνασίου στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου, ανήρτησε ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Γιώργος Μπίρμπας μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook , αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Ένα ιδιαίτερο ζήτημα είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο στην πόλη μας. Η μεταστέγαση του Εσπερινού Γυμνασίου στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου.
Οι μαθητές και οι Συνάδελφοι του Εσπερινού βιώνουν απαράδεκτες συνθήκες σε λυόμενα κτίσματα για πάνω από δέκα χρόνια. Ιδιαίτερα το χειμώνα με τις χαμηλές θερμοκρασίες τα πράγματα γίνονται εντονότερα και σίγουρα ακατάλληλα για εκπαίδευση του 21ου αιώνα. Η κατασκευή καινούριου κτιρίου δεν πραγματοποιείται, σαφώς χωρίς δική τους υπαιτιότητα.
Από την άλλη στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου, παρατηρείται ένα σύγχρονο και λειτουργικό καθόλα κτήριο, με εξαιρετικές υποδομές και τεχνολογία, εργαστήρια και εξοπλισμό όπως θα έπρεπε να έχουν όλες οι σύγχρονες σχολικές μονάδες. Διαθέτει πέρα από τις αίθουσες διδασκαλίας Εργαστήρια Πληροφορικής, Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μουσικής, Γυμναστήριο, ΖΕΠ για τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών, Βιβλιοθήκη, που όλες συμβάλλουν σε ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Διαθέτει παράλληλα αξιόλογο θέατρο. Τις δομές του τις αξιοποιεί όχι μόνο η εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και οι δομές Εκπαίδευσης και η ευρύτερη κοινωνία, με τη διεξαγωγή πλήθους σεμιναρίων, συνεδρίων, φεστιβάλ, ομιλιών, θεατρικών παραστάσεων, καλοκαιρινών σχολείων Μαθηματικών και Φυσικής. Οι Καθηγητές του το αξιοποιούν προς όφελος των μαθητών τους ακόμη και το απόγευμα, κάποιες φορές και τα Σαββατοκύριακα. Παράλληλα τις δομές του σχολείου το αξιοποιούν μαθητές και από άλλα σχολεία στα πλαίσια ενισχυτικής διδασκαλίας αλλά και το Βαθμολογικό – Εξεταστικό κέντρο Ηλείας κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Οι υποδομές του σαφώς συμβάλλουν στο τελικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Το Εσπερινό που βιώνει συνθήκες ψύχους ιδίως στις μέρες μας ζητά τη μεταστέγασή του στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου. Ζητά να φύγει από το κρύο και να προστατευτεί στο 1ο Γυμνάσιο. Παράλληλα ζητά πέρα από τις αίθουσες διδασκαλίας που είναι δεδομένες στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου και τέσσερες ακόμη αίθουσες. Κι εδώ ακριβώς, ξεκινάει το ζήτημα προς επίλυση που δεν θα έπρεπε να υφίσταται διότι η Πολιτεία όφειλε στα τόσα χρόνια να έχει ήδη κατασκευάσει το δικό του κτήριο στο Εσπερινό, όπως κατασκεύασε και στο 1ο Γυμνάσιο.
— Υπάρχουν αυτές οι αίθουσες διαθέσιμες στο 1ο Γυμνάσιο ελεύθερες;
Όχι. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί εξάλλου με επιτόπου λεπτομερή έλεγχο από το Δήμο Πύργου. Στον έλεγχο αυτό πρέπει να συμμετέχει και η εκπαιδευτική κοινότητα από το Εσπερινό. Τον έλεγχο αυτό ζητούν επανειλημμένα οι Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου.
–Τότε θα πρέπει να ληφθούν τέσσερις αίθουσες από τα Εργαστήρια και τους λοιπούς Εκπαιδευτικούς χώρους του 1ου Γυμνασίου πχ του Γυμναστηρίου, της Τεχνολογίας ή της Μουσικής παρότι η Πολιτεία τους κατασκεύασε για αυτό το λόγο;
Αν γίνει κάτι τέτοιο το 1ο Γυμνάσιο θα χάσει πολύτιμους χώρους δημιουργίας και εκπαίδευσης των μαθητών του. Σε αυτό ουσιαστικά αντιδρούν οι Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου και πιθανότατα δεν το επιθυμεί ούτε η Εκπαιδευτική Κοινότητα του Εσπερινού.
–Είναι προτιμότερο τότε να μένουν μαθητές ή Εκπαιδευτικοί σε συνθήκες ψύχους μέσα στην καρδιά του χειμώνα, κάνοντας μάθημα σε λυόμενα;
Όχι, να γίνει άμεσα μετεγκατάσταση του Εσπερινού.
–Υπάρχουν τότε άλλες διαθέσιμες επιλογές για να καλυφθούν οι ανάγκες του Εσπερινού;
Η προσωπική μου εκτίμηση είναι, σαφώς ναι.
–Τα ΑΤΕΙ μπορούν να διατεθούν ή κτήρια πρόσφατα καταργηθέντων Σχολείων ή άλλα Σχολεία με διαθέσιμους τους ζητούμενους ελεύθερους απαιτούμενους χώρους υπάρχουν;
Στις ερωτήσεις αυτές μπορεί να απαντήσει άμεσα ο Δήμος. Η Δημοτική Αρχή απ’ όσο γνωρίζω έχει ενδιαφερθεί ιδιαίτερα για το ζήτημα και έχει συλλέξει δεδομένα.
— Οι ανταλλαγές χαρακτηρισμών και η όξυνση μεταξύ των Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων είναι αναπόφευκτη;
 Όχι, ο ουσιαστικός διάλογος και η επικοινωνία με ειλικρινή ανταλλαγή επιχειρημάτων, μπορεί να αποτρέψει παρερμηνείες, να άρει ακρότητες και οδηγήσει στη λήψη ορθολογικών αποφάσεων, όπως αρμόζει στην ιστορία και στην προσφορά και των δύο Συλλόγων.
–Ο ρόλος του Δήμου ποιος πρέπει να είναι;
Να πραγματοποιήσει τις διαδικασίες ταχύτατα. Να προστατέψει το Εσπερινό από τις απάνθρωπες συνθήκες που βιώνει και να μην οδηγήσει σε συρρίκνωση των δυνατοτήτων και των λειτουργιών του 1ου Γυμνασίου.
Να προβεί σε άμεση επιθεώρηση των χώρων του σχολείου για να διαπιστωθεί αν όντως η συνύπαρξη των δύο σχολείων μπορεί να γίνει απρόσκοπτα ή με περιορισμό δυνατοτήτων του 1ου Γυμνασίου, αποδίδοντας λειτουργικές αίθουσές του προς άλλη χρήση. Αλήθεια αυτή την τελευταία περίπτωση ποιος θα την προτιμούσε;
Να εξετάσει τέλος και όλες τις άλλες υφιστάμενες εναλλακτικές λύσεις για την μετεγκατάσταση του Εσπερινού.
 Η οποιαδήποτε λύση δοθεί να είναι προς όφελος όλων, χωρίς όμως να αποτελέσει δικαιολογία για την περαιτέρω καθυστέρηση της έναρξης δόμησης νέου κτηρίου του Εσπερινού. Το αξίζει και η Πολιτεία οφείλει να το προσφέρει, όπως και σε κάθε άλλη εκπαιδευτική μονάδα. »
Οραματίζομαι μια κοινωνία που δεν θα μοιράζει μιζέρια ούτε θα συρρικνώνει το αποτελεσματικό. Μια κοινωνία που θα κατασκευάζει για τα παιδιά της μόνο σχολεία σαν το 1ο Γυμνάσιο Πύργου και ακόμη καλύτερα. Μια κοινωνία που δεν θα αρκείται σε ημίμετρα αλλά θα επιδιώκει ουσιαστικές λύσεις, χωρίς διχασμούς, με ουσιαστική σύνθεση. Μια πραγματική κοινωνία Πολιτών.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα