Ξανά σε δύσκολη θέση η Meta: «Καμπάνα» εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε Facebook και Instagram για «στοχευμένες» διαφημίσεις
Μια κορυφαία ρυθμιστική Αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων έκρινε ότι η Meta δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τις συμβάσεις της με τους χρήστες του Facebook και του Instagram για να δικαιολογήσει την αποστολή διαφημίσεων με βάση τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.
Η απόφαση, η οποία ανακοινώθηκε την Τετάρτη από την Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας, επέβαλε επίσης πρόστιμα ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ, ή 411 εκατομμυρίων δολαρίων, στη Meta, λέγοντας ότι η εταιρεία παραβίασε τους νόμους της ΕΕ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Η Meta, η μητρική εταιρεία του Instagram και του Facebook, δήλωσε ότι διαφωνεί με την απόφαση και σκοπεύει να ασκήσει έφεση τόσο κατά αυτής όσο και κατά των προστίμων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
Η δικαστική διαμάχη θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια, αλλά αν οι αποφάσεις γίνουν δεκτές, θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι η Meta θα πρέπει να επιτρέψει στους χρήστες να εξαιρεθούν από τις διαφημίσεις που βασίζονται στον τρόπο με τον οποίο οι αλληλεπιδρούν με τις δικές της εφαρμογές -κάτι που θα μπορούσε να βλάψει την κύρια δραστηριότητά της.
Οι δύο αποφάσεις της Ιρλανδίας -μία για το Facebook και μία για το Instagram- δίνουν στην εταιρεία τρεις μήνες για να σταματήσει να επικαλείται τα συμβόλαιά της με τους χρήστες για να δικαιολογήσει τη χρήση των λεγόμενων συμπεριφορικών διαφημίσεων, οι οποίες είναι στοχευμένες με βάση τη διαδικτυακή δραστηριότητα ενός χρήστη. Η Meta θα μπορούσε, ωστόσο, να ζητήσει αναστολή της εφαρμογής των αποφάσεων εν αναμονή της έφεσής της.
Η ρυθμιστική Αρχή προστασίας της ιδιωτικής ζωής της Ιρλανδίας δήλωσε ότι εξέδωσε τις αποφάσεις της αφού ένα συμβούλιο που εκπροσωπεί όλες τις ρυθμιστικές Αρχές προστασίας των προσωπικών δεδομένων στην ΕΕ διέταξε τον περασμένο μήνα την ιρλανδική ρυθμιστική Αρχή να το πράξει, παρά τις όποιες αντιρρήσεις.
Η Ιρλανδία ηγείται της εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ για τη Meta, καθώς η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας βρίσκεται στο Δουβλίνο.
Οι ιρλανδικές αποφάσεις είναι σημαντικές, διότι θα μπορούσαν τελικά να περιορίσουν τη δυνατότητα της Meta να χρησιμοποιεί ορισμένα από τα δεδομένα που συλλέγει στις δικές της εφαρμογές. Οι αποφάσεις δεν διατάσσουν συγκεκριμένα τη Meta να ζητήσει τη συγκατάθεση των χρηστών για τη χρήση των δεδομένων δραστηριότητάς τους για τη στόχευση των διαφημίσεών της, αλλά εξαλείφουν τη συμβατική νομική αιτιολόγηση που χρησιμοποιεί σήμερα η Meta για να το πράξει.
Αυτό αφήνει στην εταιρεία λίγες επιλογές βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ για να δικαιολογήσει τέτοιες διαφημίσεις, λένε δικηγόροι και ακτιβιστές που ασχολούνται με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Πηγή: Ethnos.gr