Μετά την ολοκλήρωση των μελετών οι αποφάσεις για το οδικό έργο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα ληφθούν οι αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ, Γιάννη Λαμπρόπουλου, η έγκριση των μελετών από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό θα αποτελέσει το αντικείμενο για το αν το έργο, θα πρέπει να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο ή θα υλοποιηθεί μέσω της σύμβαση παραχώρησης.
Από το καλοκαίρι του 2022 το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει δώσει εντολή στην Ολυμπία Οδό να εκπονήσει τις σχετικές μελέτες στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Βασικό αντικείμενο των μελετών είναι η εκπόνηση μελέτης οδοποιίας για το τμήμα που αφορά την διέλευση του αυτοκινητόδρομου από την περιφέρεια του Δήμου Ζαχάρως, συνοδευόμενης από υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ.
Το ζητούμενο είναι να υπάρξει εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότηση της τεχνικής λύσης στο τμήμα που αφορά την διέλευση του αυτοκινητόδρομου από την περιφέρεια του Δήμου Ζαχάρως καθώς αυτοί έχουν ακυρωθεί από το 2010.
Τα τμήματα που αποτελούν το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα είναι: το Πύργος – Αλφειός, μήκους 13 χλμ., και το Αλφειός– Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ.
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα για το έργο από φορείς της περιοχής που ζητούν να προχωρήσει η υλοποίηση και αυτού του τμήματος που ολοκληρώνει τον αρχικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού.
Εχθές υπήρξε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δ. Πτωχου και του προεδρείου του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας που ζήτησε να προχωρήσει ο σχεδιασμός για το έργο. Ο κ.Πτωχός ανέφερε όπως σημείωσαν οι εκπρόσωποι του πως θα υποστηρίξει το αίτημα της υλοποίησης του έργου.
Το μήκος του δρόμου που βρίσκεται σε φάση νέων μελετών είναι περίπου 90 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα “κρίσιμα” είναι στην περιοχή της Ζαχάρως, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου, εκεί δηλαδή που πάγωσε πριν από 14 χρόνια η κατασκευή του δρόμου καθώς ακυρώθηκαν τότε οι περιβαλλοντικοί όροι σε αυτό το τμήμα.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com