09/09/201919:52

Μιχάλης Κατρίνης: «Οι προεκλογικές κραυγές για τη Μακεδονία μετατράπηκαν σε εκκωφαντική απραξία»

Μιχάλης Κατρίνης: «Οι προεκλογικές κραυγές για τη Μακεδονία μετατράπηκαν σε εκκωφαντική απραξία»

 

Ερώτηση Μ. Κατρίνη και 5 ακόμα βουλευτών του Κινήματος Αλλαγής
σχετικά με τη Διεθνή Ομάδα Ειδικών για τα Μακεδονικά προϊόντα

 

Ομαδική παρέμβαση πραγματοποίησαν έξι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής (Δ. Αρβανιτάκης, Μ. Κατρίνης, Χ.Κεφαλίδου, Χ.Καστανίδης, Α. Πάνας, για τον ρόλο της Διεθνούς Ομάδας Ειδικών που θα μεσολαβεί στα ζητήματα εμπορικής χρήσης του όρου «Μακεδονία».

 

Με ερώτηση που κατέθεσαν προς τους Υπουργούς Εξωτερικών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κρισιμότητα της λειτουργίας της επιτροπής, ενώ προβάλλουν το αίτημα για παρακολούθηση της προόδου των εργασιών της από τη βουλή.

 

Η Συμφωνία των Πρεσπών αφήνει σε πλήρη αοριστία το θέμα της εμπορικής ονομασίας, των εμπορικών σημάτων και της επωνυμίας των προϊόντων της μακεδονικής γης. Ο ρόλος της επιτροπής θα είναι η εξεύρεση αμοιβαίων λύσεων μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου των δύο χωρών μέσα σε διάστημα τριετίας, ενώ η συμβουλευτική της δράση όπως περιγράφεται στο κείμενο της Συμφωνίας, μοιάζει περισσότερο με ευχολόγιο για έναν «ειλικρινή, δομημένο και με καλή πίστη διάλογο».

 

Όσο η κυβέρνηση επιδεικνύει διπλωματική ατολμία και δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την επίσπευση των διαδικασιών και την λήψη δεσμευτικών αποφάσεων, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος παρανομιών και καταχρήσεων από την άλλη πλευρά, σε βάρος κατοχυρωμένων εμπορικών ονομασιών ελληνικών προϊόντων. Κανείς δεν ξεχνάει ότι τον Μάρτιο του 2019, επιχειρήσεις της γειτονικής χώρας εμφανίστηκαν παράνομα στη διεθνή έκθεση ProWein (Düsseldorf, Γερμανίας) με «Μακεδονικά κρασιά» (“Wines of Macedonia”).

 

Ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στην καρδιά του επιχειρηματικού κόσμου της Μακεδονίας, δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στις καθυστερήσεις των γειτόνων για τη σύσταση της ομάδας, ούτε ανακοίνωσε κάποια διπλωματικού ή πολιτικού χαρακτήρα πρωτοβουλία. Δυστυχώς όμως, τα ελληνικά προϊόντα δεν προστατεύονται με «επικοινωνιακές εκστρατείες», αλλά με διπλωματικές και θεσμικές παρεμβάσεις, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Φαίνεται πως κάποιοι βιάστηκαν να κρυφτούν πίσω από έναν «ευκαιριακό πατριωτισμό», αλλά σήμερα δεν βιάζονται καθόλου να προχωρήσουν σε ουσιαστικές λύσεις.

 

Οι εκλογές τελείωσαν κ. Μητσοτάκη. Θα συνεχίσετε να μιλάτε με συνθήματα για τη Μακεδονία ή θα προστατέψετε τις ελληνικές επιχειρήσεις; Λυπούμαστε βαθειά, αλλά δεν είστε πια αντιπολίτευση.

 

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα