Πατρών – Πύργου: Αναγκαίο κακό το κλείσιμο της εθνικής οδού, στο τμήμα από τον κόμβο ΒΙΠΕ Πατρών έως τον κόμβο Αγιοβλασσίτικων στην Κάτω Αχαΐα με εκτροπή των οχημάτων για 7 χλμ στην παλαιά Ε.Ο. – Γιατί δεν «έσπασαν» οι εργασίες-Δυσάρεστη, αλλά αναπόφευκτη και αναγκαία είναι ταλαιπωρία των οδηγών
Στο 70% η πρόοδος των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου.
Δυσάρεστη, αλλά αναπόφευκτη είναι ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται από την περασμένη Κυριακή οι οδηγοί που κινούνται στην Πατρών-Πύργου, καθώς το τμήμα από τον κόμβο ΒΙΠΕ Πατρών έως τον κόμβο Αγιοβλασσίτικων στην Κάτω Αχαΐα έκλεισε για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου και η κυκλοφορία των οχημάτων εκτρέπεται αναγκαστικά, μέσω της παλαιάς εθνικής οδού.
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζονται ήταν αναμενόμενα, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της Πατρών-Πύργου είναι το πιο δύσκολο, αλλά και γιατί οι εργασίες διεξάγονται πάνω στην υφιστάμενη χάραξη.
Ο κόμβος προς τη ΒΙΠΕ Πατρών παραμένει ανοικτός για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και των επιχειρήσεων που βρίσκονται εκεί, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται μεταξύ Αλισσού και Κ. Αχαΐας, όπου ο ολοκληρωτικός αποκλεισμός του δρόμου, έστω και γι’ αυτά τα 7 χλμ. περίπου, βάζει αναγκαστικά σε ταλαιπωρία τους διερχόμενους οδηγούς, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των οικισμών της περιοχής που θα πρέπει να υπομείνουν αναστάτωση αυτή μέχρι και τον Μάιο.
Για περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης (διέλευση ασθενοφόρων ή πυροσβεστικών οχημάτων) έχει ληφθεί πρόνοια για τη διέλευση αυτών από το αποκλεισμένο τμήμα, με τη συνοδεία οχημάτων της κατασκευάστριας εταιρίας ΑΒΑΞ.
Να σημειωθεί ότι στην αποκλεισθείσα περιοχή θα κατασκευαστούν από την αρμόδια εταιρία, τρία σημαντικά τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, πέρα από τον ίδιο τον αυτοκινητόδρομο.
Πρόκειται για τον νέο ημικόμβο στην περιοχή του Αλισσού μαζί με τη νέα Κάτω Διάβαση, που δεν προβλέπονταν στην αρχική μελέτη, αλλά αποτέλεσε αίτημα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ικανοποιήθηκε. Θα κατασκευαστούν ακόμα ο κόμβος της ΒΙΠΕ Πατρών, άνω και κάτω διαβάσεις, μεγάλος αριθμός τοίχων αντιστήριξης και θα πραγματοποιηθούν εργασίες οδοστρωσίας.
Ο ημικόμβος Αλισσού μαζί με τη νέα Κάτω Διάβαση αποτελούσαν αιτήματα της περιοχής για να μη διακοπεί η επικοινωνία μεταξύ των παραλιακών οικισμών και αυτών που βρίσκονται πάνω από τον αυτοκινητόδρομο. Ο ημικόμβος θα κατασκευαστεί λίγο πριν τη γέφυρα Πείρου και θα αποτελεί στην ουσία την πρώτη έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς την Κάτω Αχαΐα, ενώ θα λειτουργεί και ως είσοδος στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση μόνο προς Πάτρα, εξυπηρετώντας ανάγκες τοπικών μετακινήσεων.
Η νέα Κάτω Διάβαση θα αφορά την υπόγεια διασύνδεση Αλισσού–Παραλίας Αλισσού. Αυτή η διασύνδεση θα εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις και θα τις επανασυνδέει με την ΠΕΟ Πατρών–Πύργου, ώστε να μη χρειάζεται οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο.
ΣΤΟ 70% Η ΠΡΟΟΔΟΣ
Σε σχέση με την πρόοδο του έργου, έχει ξεπεράσει το 70% και ήδη ξεκίνησαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καθώς εκτιμάται ότι μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθούν τα περίπου 65 χιλιόμετρα από την ΒΙΠΕ Πατρών μέχρι τον Πύργο.
Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα από τη ΒΙΠΕ Πατρών μέχρι το Μιντιλόγλι που είναι και τα πιο δύσκολα, λόγω του ανάγλυφου του εδάφους, αναμένεται να δοθούν προς το τέλος του έτους.
Σημαντικό συνοδό έργο του αυτοκινητόδρομου είναι προαιρέσεις, που αφορούν στις οδικές συνδέσεις με τις πόλεις του Πύργου, της Αμαλιάδας, της Γαστούνης, της Κυλλήνης, με το αεροδρόμιο του Αράξου, την Κάτω Αχαΐα και τη ΒΙΠΕ Πάτρας. Το θετικό εδώ είναι πως οι πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες για να προχωρήσουν και τα συγκεκριμένα έργα σε δεύτερη φάση.
ΠΗΓΗ: pelop.gr
