Περισσότεροι Έλληνες στα πληρώματα των πλοίων
12/07/201908:05

Περισσότεροι Έλληνες στα πληρώματα των πλοίων

[ad_1]

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Η μετατροπή του κλάδου της ναυτιλίας σε μοχλό δημιουργίας θέσεων εργασίας και τόνωσης της απασχόλησης, βρίσκεται στο προσκήνιο για το νέο υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. “Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους νέους να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα και να επανέλθουν στην ποντοπόρο ναυτιλία. Να ενισχυθεί η απασχόληση, τα ασφαλιστικά και δημόσια ταμεία. Αυτό είναι ένα πεδίο δόξης λαμπρό για όλους”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο νέος υπουργός.

Ο ίδιος τόνισε ότι θα πρέπει σε κλίμα συνεννόησης να βρεθεί λύση για τα προσκόμματα ώστε εκτός από Έλληνες αξιωματικούς, να επανέλθουν στην ποντοπόρο και κατώτερα πληρώματα. “Αυτό είναι το όραμά μου. Δεν ήρθα για να διαχειριστώ αλλά για να κάνω πράγματα”, τόνισε.

Στην κατεύθυνση αυτή άλλωστε, υπενθυμίζεται, ότι υπήρχαν σχετικές αναφορές στον περίφημο μπλε φάκελο που δόθηκε στο νέο ΥΕΝ, για τη ναυτική εκπαίδευση, όπου στόχος είναι να ισχύσει και στην Ελλάδα ό,τι ισχύει και σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου.

Το δεύτερο μεγάλο κεφάλαιο σε σχέση με τον κλάδο της ναυτιλίας αφορά στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τα καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (ΙΜΟ 2020). “Δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε για το θέμα, δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία ή ενέργεια, παρότι το ζήτημα είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό” άφησε ο κ. Πλακιωτάκης αιχμές για την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Ο ίδιος σχεδιάζει αφού ακούσει τις θέσεις των θεσμικών φορέων σε συναντήσεις που θα έχει την επόμενη εβδομάδα, να προχωρήσει στη λήψη μέτρων και την ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε να μην μετακυληθεί το κόστος στον Έλληνα πολίτη. Μεταξύ των προτάσεων που θα εξεταστούν περιλαμβάνεται ενδεχομένως και η μείωση του ΦΠΑ. Σε κάθε περίπτωση ο νέος ΥΕΝ, ο οποίος ήταν τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ, είναι σε γνώση των ενστάσεων που έχουν διατυπωθεί από τον ναυτιλιακό κλάδο για την ασφάλεια και τη διαθεσιμότητα των καυσίμων και την αξιολόγηση των scrubbers.

Στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα θα επιχειρήσει να ενισχύσει την παρουσία της ως χώρα στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα και fora με στόχο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και θέση στη λήψη αποφάσεων.

Ο κ. Πλακιωτάκης, τέλος αναφέρθηκε και στο θέμα των επενδύσεων του ΟΛΠ, υπογραμμίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να σταλεί ένα θετικό μήνυμα προς τους υποψήφιους ξένους επενδυτές.

“Υπάρχει συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται συγκεκριμένες υποχρεωτικές επενδύσεις, πρέπει να δούμε τις ενστάσεις από πλευράς υπηρεσιών και να δημιοηργηθεί η αρχή διαχείρισης είτε από το υπουργείο ή το ΤΑΙΠΕΔ. Μας ενδιαφέρει η τήρηση της νομιμότητας” ανέφερε ο νέος υπουργός.

Αλλά και για τα περιφερειακά λιμάνια, επανέλαβε τις επιφυλάξεις που είχε διατυπώσει η Νέα Δημοκρατία ως αντιπολίτευση για το νόμο των υποπαραχωρήσεων και πρωτίστως για τη μη ύπαρξη μελέτης αξιοποίησης. Πρέπει κάθε λιμάνι να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του.

Σε κάποια λιμάνια μπορεί να συμφέρουν οι υποπαραχωρήσεις σε άλλα η παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων αλλά αυτό θα το δείξουν οι μελέτες αξιοποίησης, δεν χρειαζόταν η νομοθέτηση της υποπαραχώρησης, ανέφερε σχετικά, υπογραμμίζοντας ότι τα λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε μοχλούς ανάπτυξης για την οικονομία και τις περιφερειακές κοινωνίες. 

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα