18/04/202017:05

Πώς ο κορωνοϊός άλλαξε την είδηση της ημέρας και από το δίλημμα “Πάσχα στο χωριό ή στο νησί” φτάσαμε στο Πάσχα στην πιλοτή. Και μόνοι

Πώς ο κορωνοϊός άλλαξε την είδηση της ημέρας και από το δίλημμα “Πάσχα στο χωριό ή στο νησί” φτάσαμε στο Πάσχα στην πιλοτή. Και μόνοι.

Οσα δεν φέρνει ο χρόνος, τα φέρνει η στιγμή αλλά όπως φαίνεται τα φέρνει κι ένας ιός και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η σαρωτική επέλαση του κορωναϊού άλλαξε άρδην τον τρόπο ζωής ανθρώπων από τη μία άκρη του πλανήτη στην άλλη όχι μόνο με συνοπτικές διαδικασίες αλλά και ταυτόχρονα. Σα να έσκασε μια βόμβα μεγατόνων με παγκόσμιο βεληνεκές αλλάζοντας εν μια νυκτί συνήθειες παγιωμένες εδώ και αιώνες –κι αντί να βλέπουμε τους φίλους μας και να τους φιλάμε, πισωπατάμε ανταλλάσσοντας μπουνιές με το γάντι.

Οι επιστήμονες έγιναν οι νέοι σελέμπριτις, οι μόνοι που μπορούν αυτή την περίοδο να έχουν καθημερινή παρουσία σε κανάλια και σάιτ χωρίς να κινδυνεύουν να θεωρηθούν και μαϊντανοί αφού κάθε τους λέξη ή εκτίμηση γίνεται το θέμα της ημέρας. Και κάπως έτσι από εκεί που πέρυσι το Πάσχα η αυξημένη κίνηση στα διόδια και τα λιμάνια ήταν μια είδηση ρουτίνας, φτάσαμε στο Πάσχα 2020 όπου κάθε είδους κίνηση εκτός σπιτιού να θεωρείται περίπου φόνος και η κοινωνία να αποκτά έναν νέο ταξικό διαχωρισμό: οι ευσυνείδητοι (μαντρωμένοι) πολίτες και τα ρεμάλια που κυκλοφορούν λαθραία με ψεύτικες βεβαιώσεις. Κι αν μέχρι πέρυσι αστυνομία, Τροχαία και Λιμενικό ήταν επί ποδός για να διευκολύνουν την ομαλή μετακίνηση των πολιτών, φέτος περιπολούν για τον ακριβώς αντίθετο λόγο: να την αποτρέψουν διά ροπάλου –και γερού πρόστιμου. Μια σύντομη ματιά στην παρακάτω λίστα με τις ειδήσεις που απασχολούσαν όλα τα προηγούμενα Πάσχα της ζωής μας πριν την πανδημία, είναι ενδεικτική του νέου χρονολογικού διαχωρισμού που άλλαξε την ιστορία, και από την προ και μετά Χριστού εποχή περάσαμε στη προ και μετά κορωναϊού.

“Αρον-Αρον εγκαταλείπουν οι Αθηναίοι την πόλη”: κλασική ατάκα παρουσιαστή ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών –ή μάλλον του αναπληρωματικού παρουσιαστή γιατί ο βασικός έχει επίσης φύγει για το εξοχικό. Σήμερα δεν τίθεται καν θέμα άδειας παρά μόνο καραντίνας ενώ ο ένας παρουσιαστής βρίσκεται στο πλατό και ο άλλος σε σύνδεση με skype από το σπίτι του. Πλέον το τηλεοπτικό κοινό γνωρίζει ποιος ψωνίζει ράφια για τα βιβλία του από το Ikea και βάζει φρέσκα ή αποξηραμένα φυτά στα βάζα της κονσόλας από πίσω του αλλά και ποιος προτιμά την αφηρημένη τέχνη από τα τσιτάτα σοφών στα κάδρα του.

Η φράση “έρημη πόλη η Αθήνα” αυτόματα ερμηνεύεται στο ότι όλοι είμαστε ταμπουρωμένοι στα σπίτια μας κι όχι ότι τα έχουμε εγκαταλείψει.

“Με Γωγώ Τσαμπά η εορταστική εκπομπή της Μενεγάκη πριν φύγει για τα Αχλα”: Το μεγάλο χιτ “καγκέλια” της λαϊκής ερμηνεύτριας παραδοσιακής μουσικής ήταν για χρόνια το σάουντρακ κάθε πρωϊνάδικου που σέβεται τον όρο ψυχαγωγία και που λόγω ημερών ήθελε να βάλει μια νότα παράδοσης και κλαρίνου στο πρόγραμμά του με πανελίστες σε μέθεξη να σέρνουν τον χορό λίγο πριν το τέλος της εκπομπής. Εναλλακτικοί καλεσμένοι αν η Τσαμπά έλειπε σε πανηγύρια στην Ηπειρο, ήταν μέλη της οικογένειας Κονιτοπούλου, ο Σώτης Βολάνης ή πολιτιστικοί σύλλογοι από το ορεινό χωριό “Εχετε γεια Βρυσούλες” .

“Στα ύψη η τιμή βενζίνης/ εισιτηρίων”: Μια είδηση που πάντα έπεφτε ψηλά στην ατζέντα των δελτίων που όμως τελικά όσο ψηλά και να ήταν είτε η τιμή της αμόλυβδης είτε οι τιμές των εισιτηρίων στα πλοία ποτέ δεν ήταν τόσο ώστε να αποτρέψουν τις ορδές Αθηναίων από το να εγκαταλείψουν την πόλη όπως όπως. Αντίστοιχου ενδιαφέροντος και η είδηση της επόμενης παραγράφου:

“Στο 99,9% η πληρότητα ξενοδοχείων σε Κέρκυρα/Σπέτσες/Πάρο/Τρίκαλα”: Φαινόμενο που δικαιολογεί και την γέννηση κινημάτων όπως του “ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ” (φόρους) αφού πληρώνω μόνο διακοπές.

“Αυξημένη η κίνηση στα εμπορικά μαγαζιά”: Η Μεγάλη Εβδομάδα ανέκαθεν ήταν πηγή ρευστότητας για χιλιάδες μικρομεσαίες και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και το μέγεθος της κατανάλωσης ήταν ευθεία ανάλογο με την τσέπη του μέσου έλληνα αγοραστή. Ως εκ τούτου ειδήσεις με τίτλους “αυξημένη/μειωμένη κατά 20% σε σχέση με πέρυσι η κατανάλωση” έφερνε μάλον χασμουρητά ανίας στον μέσο τηλεθεατή. Αυτά μέχρι πρότινος διότι φέτος δεν υφίσταται καν σαν είδηση αφού όλα είναι κλειστά ενώ οι μόνοι κερδισμένοι είναι τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία που βλέπουν τις ουρές να κάνουν σαλιγκάρια γύρω από οικοδομικά τετράγωνα. Την ίδια στιγμή οι ανά την επικράτεια νονοί δεν έχουν καν λόγο να αγοράσουν λαμπάδες στα βαφτιστήρια τους (βλέπε κλειστές εκκλησίες) ενώ όσοι έστω για λόγους συμβολικούς θέλουν να στείλουν το κατιτίς στα βαφτιστήρια τους θα πρέπει να ψάξουν πολύ αν δεν θέλουν να προσφέρουν σε μικρά παιδιά λαμπάδες με την μορφή του Τσιόδρα και του κορωναϊού.

“Στις παραλίες θα ψήσουμε/Οβελίας με ομπρέλες”: Αν φέτος το Πάσχα περιμένουμε να πάει 6 το απόγευμα για να δούμε Τσιόδρα-Χαρδαλιά, μέχρι και το περσινό η παρουσία της μετεωρολόγου Χριστίνας Σούζη ήταν το κλου στο δελτίο ειδήσεων, η στιγμή που ένα παρατεταμένο “σσσσσσσουτ να ακούσω” ακουγόταν ταυτόχρονα σε εκατομμύρια σπίτια στην Αθήνα και στην επικράτεια. Από αυτό το καλό ή κακό δελτίο καιρού εξαρτιόνταν ένα σωρό πράγματα – από το αν θα βάλουμε ζακετάκι, πάρουμε μαγιό ή μπουφάν στη βαλίτσα μας μέχρι το αυτοσχέδιο υπόστεγο που πρέπει να στήσουμε στην αυλή του χωριού για να βάλουμε από κάτω τη σούβλα και τον πάγκο με τα τσίπουρα.

“Ο πρωθυπουργός αντάλλαξε το φιλί της αγάπης”: Οι διακοπές του εκάστοτε πρωθυπουργού και ο ναός που θα επιλέξει για να κάνει Ανάσταση είναι μια παράδοση για κάθε ειδησεογραφική ατζέντα που σέβεται το DNA της. Ως εκ τούτου τα κοντινά πλάνα του πρωθυπουργού να ανταλλάσσει το φιλί της Αγάπης με τη σύζυγό του ανταλλάσσοντας ταυτόχρονα εκατοντάδες χειραψίες με τον λαό, σήμερα είναι επαρκής λόγος για να πέσει η κυβέρνηση υπό το βάρος της λαϊκής οργής λόγω γαϊδουρινής ανευθυνότητας. Ως εκ τούτου τέτοια στιγμιότυπα εκτός από ιστορικά στο εξής θα θεωρούνται και μουσειακά εκθέματα.

“Οι κροτίδες τραυματίζουν σοβαρά την Ανάσταση”: Είναι η μελανή στιγμή μεταξύ μαγειρίτσας και οβελία, που κάθε χρόνο από τότε που όλοι θυμόμαστε τον εαυτό μας στα Πάσχα της ζωής μας, καταγράφουμε και τον “θλιβερό απολογισμό” όπως είθισται να προλογίζεται στα δελτία. Είτε ο ρουκετοπόλεμος στον Βροντάδο της Χίο, είτε ο σαϊτοπόλεμος στην Καλαμάτα ή οπουδήποτε, σημασία έχει ότι κάθε χρόνο κάποιοι ακρωτηριάζονται, ή ακόμα χειρότερα χάνουν τη ζωή τους. Παρά τις απαγορεύσεις, τις συλλήψεις και τις κατασχέσεις βεγγαλικών/κροτίδων/ρουκετών κτλ, για κάποιους η διαιώνιση των εθίμων είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, από κάθε άποψη.

“Οβελίας με κλαρίνα και μπικίνι στο Nammos”: Από τις αγαπημένες ειδήσεις των τελευταίων 15 χρόνων που σηματοδοτούν τα θυρανοίξια της σεζόν και δίνουν μια πρώτη γεύση του τι θα δούμε το καλοκαίρι που ακολουθεί. Είναι η εποχή που οι Αραβες είναι ακόμα στα εμιράτα αλλά το ελληνικό πριγκιπάτο ζει τις δικές του μεγάλες στιγμές με τα καμώματα των ντόπιων καλλονών που βρέξει-χιονίσει θα περιφέρονται με τα στρινγκ γύρω από τις σούβλες δίνοντας άφθονο υλικό στους παπαράτσι που παραμονεύουν. Φέτος οι φελλοί από τις σαμπάνιες σίγησαν και η σιωπή της Μυκόνου είναι πιο εκκωφαντική και από τη συναυλία του Ρέμου.

“Βάφτηκε κόκκινη η άσφαλτος”: Να και μια είδηση που δεν θα μας λείψει καθόλου –κι αυτό είναι το μόνο καλό νέο από το Πάσχα 2020 που θα μας μείνει αξέχαστο, όχι για τους σωστούς λόγους.

protothema.gr

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα