Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα: Τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ το κόστος για τη κατασκευή του εν λόγω τμήματος του αυτοκινητοδρόμου– Προτεραιότητα το τμήμα μέχρι Αρχαία Ολυμπία
Σε περίπου 700 εκατ. ευρώ αγγίζει το κόστος της πιο συγκρατημένης λύσης για την κατασκευή του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος από το βήμα του 5ου Olympia Forum, τις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται η παράδοση της προμελέτης από την παραχωρησιούχο, Ολυμπία Οδό, στην οποία υπάρχουν τρία σενάρια για την διέλευση του Καϊάφα, που είναι μπλοκαρισμένο από το 2010 από το ΣτΕ λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων.
Το κόστος των άλλων δύο λύσεων είναι υψηλότερο κάνοντας την υλοποίηση του έργου μια δύσκολη εξίσωση. Ο κ.Ταχιάος ανέφερε πως το έργο αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και πως το πρώτο τμήμα που έχει προτεραιοποιηθεί είναι το Πύργος-Αλφειός που θα φέρει τον δρόμο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.
Ουσιαστικά το τμήμα μέχρι τον Αλφειό, αναμένεται να είναι το πρώτο που θα οδεύσει, με την αίρεση της εξασφάλισης χρηματοδότησης, προς υλοποίηση ενώ στα υπόλοιπα, εφόσον προκριθεί κάποια από τις προτεινόμενες λύσεις της Ολυμπίας Οδού θα χρειαστεί να αναζητηθεί χρηματοδότηση που θα δώσει στο έργο σάρκα και οστά.
Στο ίδιο πάνελ ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, μιλώντας για το θέμα ανέφερε πως πρόκειται για έργο “βαθύτατα αναπτυξιακό, πέρα από την σημαντικότητά του στον τομέα της οδικής ασφάλειας”. Μάλιστα, τόνισε πως θα κατατεθεί και κοινή πρωτοβουλία με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, για την κατασκευή του δρόμου, που θα αναφέρεται στην τεκμηρίωση της σημασίας και της σπουδαιότητάς του ώστε να μην μείνει στις μελέτες.
Με το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος να φτάνει στο τέλος του, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον προς το υπόλοιπο τμήμα της Ολυμπίας Οδού από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Ο κ.Ταχιάος σχολίασε πως είναι σημαντικό το γεγονός πως το έργο είναι ενταγμένο στην παραχώρηση καθώς αυτό δίνει καλύτερες προοπτικές υλοποίησης.
Στο Olympia Forum μίλησε και ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος ο οποίος αναφέρθηκε διεξοδικά στην υλοποίηση του έργου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα τονίζοντας ότι θα πρέπει να εξεταστεί η εκμετάλλευση της δυνατότητας του σχεδίου δίκαιης μετάβασης ως βασικού χρηματοδοτικού εργαλείου. “Και από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που έχουμε κάνει και από τις προτάσεις που έχουμε υποβάλλει, φαίνεται ότι θα υπάρχει μελέτη σε δύο εβδομάδες για το έργο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Ο δρόμος αυτός θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα για την Κυβέρνηση καθώς θα συνδέσει ιστορικά, αρχαιολογικά, γεωγραφικά και τουριστικά ένα μεγάλο αναξιοποίητο γεωγραφικό κομμάτι της Πελοποννήσου”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμέρος.
Το Πάτρα-Πύργος
Στο Olympia Forum μίλησε ο και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας ο οποίος σημείωσε πως το έργο Πάτρα-Πύργος είναι αρκετά προχωρημένο. Όπως ανέφερε το 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση του δρόμου. Πιο συγκεκριμένα περίπου στα μέσα του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Κάτω Αχαϊα-Πύργος το οποίο αποτελεί νέα χάραξη και η κατασκευή του προχωρά ανεμπόδιστα.
Τα δυσκολότερα περίπου 15 χιλιόμετρα στην αρχή του έργου, Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαϊα θα ολοκληρωθούν προς το τέλος του έτους καθώς σε αυτό το τμήμα γίνεται ταυτόχρονη κυκλοφορία και διαπλάτυνση του δρόμου που κάνει πιο δύσκολη την υλοποίηση του. Στο τμήμα αυτό έχουν τοποθετηθεί κολωνάκια για την διευθέτηση της κυκλοφορίας που γίνεται με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Το έργο είναι σήμερα περίπου στο 60% και εκτιμάται πως μέχρι τα τέλη του έτους θα σκαρφαλώσει περισσότερο με στόχο το 75%. Από τις αρχές του 2025 το έργο εισέρχεται στην ώριμη φάση του με στόχο να δοθεί στην κυκλοφορία συνολικά.
Tα έργα στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας
Μιλώντας για την υλοποίηση των έργων ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτριος Πτωχός, ανέφερε τα μεγάλα εμβληματικά οδικά έργα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, και για άλλες κατηγορίες υποδομών, όπως η διαχείριση του νερού, όπου βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα αρδευτικά έργα. Ακόμα, αναφέρθηκε σε αντιπλημμυρικά έργα και υποδομές που αφορούν σε άλλες δράσεις, όπως η αντιδιαβρωτική προστασία, οι πτώσεις βράχων κ.α., και πρόσθεσε ότι γενικότερα υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για πάρα πολλά έργα υποδομών και μίλησε για την προσπάθεια εύρεσης χρηματοδότησης βάση των αναγκών που δημιουργούν αυτά τα έργα υποδομής.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης ξεκίνησε την τοποθέτηση του αναφερόμενος ότι η ανάπτυξη της χώρα για πολλά χρόνια λειτουργούσε κεντροβαρώς προς την ανατολή και το κέντρο, κάτι όμως που σήμερα αρχίζει να αναστρέφεται, με σημαντικότερο παράδειγμα την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της “Ολυμπίας Οδού” και της “Πατρών – Πύργου”.
Ο κ. Φαρμάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή η περιφέρεια έχει συμβασιοποιημένα έργα της τάξεως του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. «Στην περιφερειακή ενότητα Ηλείας, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αγγίζει σε προϋπολογισμό τα 140 εκατ. ευρώ, με 60 έργα που υλοποιούνται μέσω το ΕΣΠΑ. Επίσης μίλησε για επιπλέον έργα αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και εγγειοβελτιωτικά.
Τέλος, ανέφερε ότι υπάρχουν οριζόντιες δράσεις, όπως εκσυγχρονισμός φωτισμού του εθνικού οδικού δικτύου σε ολόκληρη την περιφέρεια συμπληρώνοντας πως η στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας περιλαμβάνει κατηγορίες έργων όπως έργα καθημερινότητας και έργα που έχουν να κάνουν με την κοινωνία και το περιβάλλον.
Ypodomes.com