Ραγδαίες εξελίξεις – Κατεπείγουσα έρευνα για τις καταγγελίες σχετικά με τον Προαστιακό
Κατεπείγουσα έρευνα ξεκινά η Εισαγγελία Πρωτοδικών μετά τις δημόσιες καταγγελίες εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών για προβλήματα σηματοδότησης σε τμήμα διαδρομής του Προαστιακού.
Με εντολή του Προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου ξεκινά κατεπείγουσα έρευνα με αντικείμενο τις καταγγελίες στελέχους της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στη διαδρομή του Προαστιακού που αφορά το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρομίο.
Ο κ. Ελευθεριάνος ανέθεσε ήδη τη διενέργεια της έρευνας, που έλαβε μορφή κατεπείγουσας, καθώς αφορά θέματα ασφάλειας των πολιτών, στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Νίκο Στεφανάτο ο οποίος έχει εντολή να καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, ώστε να εξειδικεύσει την καταγγελία του. Παράλληλα, ο κ. Στεφανάτος θα πρέπει να ζητήσει στοιχεία από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Προαστιακού, ώστε να μελετήσει και να διαπιστώσει αν ισχύουν όλα όσα καταγέλλονται από τους εργαζόμενους στον Σιδηρόδρομο.
Αντικείμενο της προκαταρκτικής εξέτασης είναι να διαπιστωθεί, αν και από ποια πρόσωπα έχει ενδεχομένως διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.
Σε μια ιδιαίτερα σοβαρή καταγγελία προχώρησαν μέλη των Σωματείων σιδηροδρομικών δύο περίπου 24ωρα μετά την τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει τους πάντες.
Ειδικότερα, ο Ηλίας Τρευλός, μέλος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, κατήγγειλε στο OPEN ότι μέρος της διαδρομής από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» μέχρι το Αεροδρόμιο, διαδρομή που εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες ανά εικοσιτετράωρο ελέω της πρόσβασης στο «Ελ. Βενιζέλος», δεν διαθέτει επαρκή σηματοδότηση.
«Ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτό. Αλλά ακόμα και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι, δε λύνεται το πρόβλημα. Ο έλεγχος της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζεται μόνο με κάποια χιλιόμετρα, πρέπει να είναι το σύνολό του σε πλήρη λειτουργία και να υπάρχει στο κέντρο ελέγχου η συνολική εικόνα για το πού βρίσκεται η κάθε αμαξοστοιχία», ανέφερε.
Σε ρεπορτάζ του «ΕΘΝΟΥΣ» από τον Νοέμβριο του 2022, με αφορμή τότε, τον τραυματισμό μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Χαλκίδας, είχε καταγραφεί το σημαντικό αυτό πρόβλημα ασφαλείας.
Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) περιέγραφε τότε την εικόνα απόλυτης διάλυσης του ελληνικού σιδηροδρόμου που έχει ως συνέπεια συνεχόμενους εκτροχιασμούς τρένων μέσα σε ελάχιστους μήνες. Παράλληλα αποκάλυπτε τότε ότι σε σήραγγες του Προαστιακού της Αθήνας δε λειτουργούν εδώ και μία 15ετία τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού.
Οι καταγγελίες που δεν εισακούστηκαν ποτέ
Στο ίδιο ρεπορτάζ της Μαρίας Λιλιοπούλου γίνεται εκτενής αναφορά στις καταγγελίες των μηχανοδογών που περιέγραφαν την εικόνα απόλυτης διάλυσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αλλά δεν εισακούστηκαν ποτέ ,ε αποτέλεσμα να φτάσουμε στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Μιλούσαν τότε για τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!».
Πηγή: Ethnos.gr