16/09/202213:39

Στ. Καννής: Ο δήμαρχος Πύργου οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα στην καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων που περιέχει συντριπτικά στοιχεία για την υπερκοστολόγηση του έργου ( ηλεκτροφωτισμό). Είναι ζήτημα διαφάνειας και δημοκρατίας!!

Ο δήμαρχος Πύργου αναθέτει τον ηλεκτροφωτισμό σε ιδιώτες και εκχωρεί τα δημοτικά τέλη για 12 χρόνια ερήμην των πολιτών. Οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα στην καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων που περιέχει συντριπτικά στοιχεία για την υπερκοστολόγηση του έργου. Είναι ζήτημα διαφάνειας και δημοκρατίας!!

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΑ ΤΙΜΩΝ

Προσφυγή κατετέθη στον συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, χθες κατά της απόφασης με αρ. 560/26-8-22, της Οικονομικής Επιτροπής, όπου ο Δήμος Πύργου επιχειρεί να παραχωρήσει τον ηλεκτροφωτισμό του Δήμου Πύργου σε ιδιώτες.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝΔΗΜΩΝ ΠΥΡΓΟΥ- ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ – ΖΑΧΑΡΩΣ

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πύργου με την υπ. αρ. 560/26-8-2022 απόφασή της, επιχειρεί να παραχωρήσει  τον ηλεκτροφωτισμό του Δήμου σε ιδιώτες, οι οποίοι  θα αγοράσουν και θα τοποθετήσουν 18.768 φωτιστικά-λαμπτήρες LED έναντι ποσού περίπου 11.000.000 €.

Η Δημοτική Αρχή μέσω της Οικονομικής Επιτροπής, παρακάμπτει το Δημοτικό Συμβούλιο, το ανώτερο βουλευόμενο όργανο του Δήμου που έχει τη γενική αποφασιστική αρμοδιότητα και το μοναδικό που έχει την άμεση δημοκρατική νομιμοποίηση, παραβιάζοντας την λαϊκή θέληση και εκχωρεί τα ανταποδοτικά τέλη για δώδεκα έτη σε ιδιώτες.

Εκτοξεύει το κόστος αντικατάστασης του Δημοτικού Ηλεκτροφωτισμού στο τριπλάσιο περίπου και δεσμεύει τα ανταποδοτικά τέλη για δώδεκα ολόκληρα χρόνια αποκρύπτοντας ότι :

1ο  Το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσε να υλοποιηθεί από τον ίδιο το Δήμο με ιδίους πόρους, προσωπικό και μέσα.

2ο  Την αναλυτική επέμβαση της ενεργειακής αναβάθμισης και ότι το πραγματικό κόστος της προμήθειας των προτεινόμενων φωτιστικών σωμάτων είναι πολύ μικρότερο από την τρομακτικά υπερκοστολογημένη πρόταση των παραδοτέων της μελέτης. (Βάσει έρευνας αγοράς του Συλλόγου μας οι τιμές εξοπλισμού ανώτερης ποιότητας με ευρωπαϊκές τεχνικές προδιαγραφές ανέρχονται περίπου στο μισό, ενώ με χαμηλότερης ποιότητας κατασκευής υλικών, που συνήθως επιλέγουν οι εταιρείες αυτές, οι τιμές  ανέρχονται περίπου στο 1/5  (βλέπε κατωτέρω πίνακα). Επίσης στην διακήρυξη που θα δημοσιευθεί δεν προβλέπεται η δυνατότητα για έκπτωση από τους διαγωνιζόμενους για την προμήθεια εξοπλισμού έτσι ώστε να προκύψει όφελος για το Δήμο).

3ο  Μετά το πέρας των δώδεκα ετών οπότε και θα είχαν όφελος οι δημότες, οι λαμπτήρες θα πρέπει να αλλαχθούν.

40 Η μείωση του ηλεκτρικού ρεύματος που θα προκύψει στα επόμενα δώδεκα χρόνια θα κατευθυνθεί στην αποπληρωμή του αναδόχου

5ο Την υποβάθμιση της απόδοσης του δημοτικού φωτισμού προτείνοντας αντικατάσταση 8.525 λαμπτήρων LED 18-23 W με φωτιστικά σώματα ισχύος μόλις 12W χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες φωτοτεχνικές μελέτες.

6ο  Δεν έχουν γίνει για το σύνολο του Δήμου οι απαραίτητες φωτοτεχνικές μελέτες από τις οποίες προκύπτουν οι απαιτήσεις του φωτισμού.

7ο Θα πληρώνουμε για την συντήρηση των φωτιστικών 120.000 ,00 € το έτος , ήτοι 1.440.000,00 € για 12 χρόνια , για φωτιστικά LED   ενώ σύμφωνα με το εισηγητικό της απόφασης  αναγράφεται ότι θα έχει μηδενικές δαπάνες για συντήρηση του νέου Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού και τα έξοδα θα τα αναλάβει αποκλειστικά ο ανάδοχος.

Η συγκεκριμένη ενέργεια της Δημοτικής Αρχής έρχεται σε μια στιγμή που πυκνώνουν οι καταγγελίες για φωτογραφικούς διαγωνισμούς δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για έργα εξοικονόμησης ενέργειας οδοφωτισμού σε Δήμους ανά την επικράτεια. Με τελευταία αυτή  του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Χαλκηδώνας που το Ελεγκτικό Συνέδριο, ακύρωσε τον σκανδαλώδη διαγωνισμό διότι το έργο ήταν υπερκοστολογημένο και στηρίχθηκε σε λανθασμένη μελέτη.

Στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Πύργου, για να αποπροσανατολίσουν, δίνουν έμφαση στη βελτίωση του φωτισμού, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση του κόστους λειτουργίας του δημοτικού φωτισμού. Πλην όμως για να το υπερθεματίσουν δεν δίνουν επαρκή περιγραφή και στοιχεία που από τη σύγκρισή τους θα προκύπτει η βέλτιστη λύση και  μέρος των στοιχείων που δίνουν είναι παραπλανητικά.

Συγκεκριμένα:

  1. Αναφέρεται ότι χρήζουν ενεργειακής αναβάθμισης τα 18.756 φωτιστικά σώματα χωρίς να αναφέρουν ότι η Υπηρεσία του Δήμου μας έχει αντικαταστήσει την πλειοψηφία των φωτιστικών σωμάτων με λαμπτήρες LED,  ισχύος 20 W περίπου, υψηλής φωτεινής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης.
  2. Στο εισηγητικό δε γίνεται καμία αναφορά για το κόστος της επένδυσης για το χρονικό διάστημα των 12 ετών, παρά μόνο για τα έξοδα του Δήμου μας για το κόστος λειτουργίας του υφιστάμενου δημοτικού φωτισμού για το έτος 2019. Αλλά και αυτό το ποσό δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς, επειδή σε μία πρόταση ως υπολογιζόμενο ορίζεται στα 868.744,73 €, σε άλλη πρόταση ως πραγματικό από στοιχεία της ΔΕΗ ορίζεται στα 1.031.578,98 € και σε άλλη πάλι ως υπολογιζόμενο στα 1.088.939,18 €.
  • Προβάλλεται υπερβολικά ως η πιο σωστή λύση η ανάθεση της ενεργειακής αναβάθμισης σε ιδιώτες υποβαθμίζοντας το ρόλο των Δημοτικών Υπηρεσιών για αδυναμία καταγραφής βλαβών, σύνταξης σχετικών μελετών και συντήρησης του δικτύου οδοφωτισμού. Ο Δήμος μας όμως διαθέτει τρεις έμπειρους ηλεκτρολόγους εναερίτες, δύο χειριστές καλαθοφόρων οχημάτων, δύο καλαθοφόρα οχήματα καθώς και πλεονάζον προσωπικό ορισμένου χρόνου, που η Δημοτική Αρχή επιλέγει και μπορεί άνετα και βλάβες δημοτών να καταγράψει και συντήρηση δικτύου να κάνει και αναβάθμιση να υλοποιήσει. Επίσης διαθέτει πέντε (5) έμπειρους μηχανολόγους μηχανικούς με κύριες ασχολίες την εκπόνηση μελετών (έργων, υπηρεσιών, προμηθειών) και επίβλεψη έργων και συναφών υπηρεσιών. Μάλιστα ένας από αυτούς έχει βραβευτεί από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου με έπαινο (ΦΕΚ 1544Β΄/01.04.2021). (Τελευταία σύμβαση προμήθειας ηλεκτρολογικού υλικού 13148/17-05-2021 σύμβαση με ΑΔΑΜ: 21SYMV008646437)

Η Δημοτική Αρχή ξεχνά ότι ο Δήμος είναι ένας οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού, παροχής υπηρεσιών, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και κατά συνέπεια δεν πρέπει η ίδια, αλλά και οι  εργαζόμενοι να υποβαθμίζουν το ρόλο του και να προσπαθούν να αναθέτουν το κάθε αντικείμενο στον ιδιωτικό τομέα.

Ο Σύλλογος απέναντι στην πρακτική αυτή της Δημοτικής αρχής που επιδιώκει να δεσμεύσει τα ανταποδοτικά τέλη για δώδεκα έτη προς όφελος των μεγαλοεργολάβων, κατέθεσε προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. 

Ενημερώνουμε τους Συναδέλφους μας και τους Δημότες, πως ο αγώνας μας συνεχίζεται για να αποτρέψουμε στην πράξη την ανίσχυρη για εμάς απόφαση, να προχωρήσουν στα σχέδιά τους και να παραδώσουν την αντικατάσταση και συντήρηση των φωτιστικών LED σε δρόμους και πλατείες της πόλης μας σε ιδιωτική εταιρία, έναντι του υπέρογκου ποσού των 11.000.000 €, οδηγώντας σε απαξίωση το τμήμα Ηλεκτροφωτισμού του Δήμου μας και ταυτόχρονα δεσμεύοντας τα δημοτικά τέλη για δώδεκα έτη.

Δεν πρέπει ο Δημοτικός Ηλεκτροφωτισμός να δοθεί σε ιδιώτη διότι ο συγκεκριμένος κλάδος μόνιμων Ηλεκτρολόγων Εναερίτων που εργάζονται στο Δήμο, δεν θα έχουν αντικείμενο ενασχόλησης και εάν καταργηθεί ο συγκεκριμένος κλάδος προκύπτει το εύλογο ερώτημα από ποιες Υπηρεσίες θα απορροφηθούν, αφού οι γνώσεις τους αφορούν μόνο το συγκεκριμένο αντικείμενο ; Μήπως αποτελέσουν  την βασική δεξαμενή για απολύσεις μαζί με τον τομέα της καθαριότητας που φημολογείται έντονα ότι η Δημοτική Αρχή θέλει να ιδιωτικοποιήσει ;

Φυσικά απόρροια των παραπάνω εάν πραγματοποιηθούν, είναι ότι για τα επόμενα δώδεκα χρόνια δεν θα πραγματοποιηθεί καμία πρόσληψη σε ανταποδοτικές Υπηρεσίες.

Συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα όλων των Υπηρεσιών του Δήμου.

Τέλος σας παραθέτουμε συγκριτικό πίνακα που συντάχθηκε κατόπιν έρευνας αγοράς του Συλλόγου μας και αφορά το κόστος προμήθειας του εξοπλισμού της μελέτης του Δήμου σε σύγκριση με το κόστος του ίδιου εξοπλισμού που μας δόθηκε από προσφορά μεγάλης εταιρίας του είδους. Σύμφωνα με τον πίνακα το συνολικό κόστος προμήθειας της μελέτης του Δήμου (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) ανέρχεται στο ποσό των 5.259.596,40 € ενώ το αντίστοιχο κόστος της προσφοράς του Συλλόγου με υλικά ανώτερης ποιότητας ανέρχεται στο ποσό των  2.961.116,28 € και με υλικά κατώτερης ποιότητας που ως συνήθως χρησιμοποιούν οι εταιρίες αυτές, το αντίστοιχο κόστος ανέρχεται σε 1.108.269,84 €.

Ακολουθεί ο πίνακας :

ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ 
Α/ΑΕίδος ΦωτιστικώνΤΕΜΑΧΙΑΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (€)ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΜΑΧΙΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (€)ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΜΑΧΙΟΥ ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟ                                                             ΑΠΟ                                     ΕΩΣ
1Φωτιστικό LED ειδικού τύπου 12W8.5251.023.000,00120,0016,0016,00
2Φωτιστικό LED τύπου μπάλας 20W546191.100,00350,00165,00230,00
3Φωτιστικό κορυφής  LED 20W22077.000,00350,00165,00230,00
4Φωτιστικό παραδοσιακό LED 30W1.304456.400,00350,00132,00224,00
5Αξονικό φωτιστικό LED 30W382133.700,00350,0089,00155,00
6Φωτιστικό βραχίονα LED 25W2.854799.120,00280,0045,00207,00
7Φωτιστικό βραχίονα LED 35W1.544463.200,00300,0058,00223,00
8Φωτιστικό βραχίονα LED 40W2.982954.240,00320,0060,00230,00
9Φωτιστικό βραχίονα LED 65W411143.850,00350,0068,00251,00
ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ4.241.610,00893.766,002.387.997,00
ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΜΕ ΦΠΑ5.259.596,401.108.269,842.961.116,28

Το ΔΣ

Σχολιασμός

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα