24/06/202111:31

Σύλλογος Υπαλλήλων ΠΕ Ηλείας: Αναδιοργάνωση εσωτερικής λειτουργίας, καταγραφή-απλοποίηση διαδικασιών – ροών Π.Δ.Ε.

Στο πλαίσιο υλοποίησης της από 21-7-2020προγραμματικής σύμβασης με αντικείμενo «Αναδιοργάνωση εσωτερικής λειτουργίας, καταγραφή – απλοποίηση διαδικασιών – ροών δεδομένων και εκπόνηση Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος 2020 – 2023 Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» και σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης που αφορά στον οργανωσιακό ανασχεδιασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,επί όσων μας έχουν παρουσιασθεί επισημαίνουμε τα κάτωθι:

Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ

Το προτεινόμενο μοντέλο διοικητικής διάρθρωσης που παρουσιάσθηκε απογυμνώνει την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας από αρμοδιότητες που σχετίζονται με την διεκπεραίωση καθημερινών ζητημάτων των πολιτών, επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή η μετατροπή μια ολόκληρης Περιφερειακής Ενότητας σε ένα μεγάλο χωριό χωρίς δρόμο, πανεπιστήμιο, νοσοκομείο και υπηρεσίες. Η διοικητική μετακίνηση στην έδρα της Περιφέρειας,αρμοδιοτήτων όπως της χορήγησης αδειών εγκατάστασης λειτουργίας και ελέγχου των επιχειρήσεων,της χρηματοδότησης σωματείων και πολιτιστικών εκδηλώσεων,της διαχείρισης –διανομής των εκτάσεων στις αποξηρανθείσες λίμνες Αγουλινίτσας, Μουριάς, Κάστας κλπ, πέραν του ότι είναι μια πολιτική επιλογή που δημιουργεί προβληματισμό για την σκοπιμότητα της,μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σεαυτότοπλαίσιοδιαφωνούμε απόλυτα:

α)στην αποδυνάμωση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Ηλείας με την προτεινόμενη αρπαγήτριώντμημάτωνκαιτηνδιοικητικήμεταφοράτουςστηνέδρατηςΠεριφέρειας.

β) στην μεταφορά του Τμήματος Πολιτικής Γης από την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής στη νέα Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων που θα έχει έδρα την έδρα της Περιφέρειας, επισημαίνονταςπαράλληλαότιοικαθοριζόμενεςαρμοδιότητεςτουτμήματοςπολιτικής γης ελάχιστη έως καμία σχέση έχουν με τις έγγειες βελτιώσεις. Η συγκεκριμένημεταβολήστοπροτεινόμενομοντέλοδιοικητικήςδιάρθρωσηςμόνοωςπροσπάθειαισχυροποίησηςτηςνέαςΔιεύθυνσηςΕγγείωνΒελτιώσεωνμπορείναθεωρηθεί, εάνληφθείυπόψηότιεγγειοβελτιωτικάέργαδενδιαθέτουνόλεςοιΠεριφερειακέςΕνότητεςτηςΠ.Δ.Ε..

γ)στη μεταφορά του τμήματος του τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων στην νεοσύστατη Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων, η οποία όπως προκύπτει από την προτεινόμενη δομή της δεν θα μπορέσει να δώσει λύση στο μεγάλο πρόβλημα του διοικητικού, τεχνικού και διαχειριστικού -οικονομικού έλεγχου των αντικειμένων των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων.Επισημαίνουμε ότι η εποπτεία των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων απαιτεί προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων (οικονομολόγων, μηχανικών κλπ). Εναλλακτικά προτείνουμε τη μεταφορά του τμήματος από την Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης & Οικονομίας στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, στην οποία υπάγεται έως και σήμερα η εποπτεία των ΓΟΕΒ, με την απαραίτητη όμως στελέχωσή του με το απαιτούμενο προσωπικό.

Η μέχρι τώρα εμπειρία από την λειτουργία των υπηρεσιών έχει αποδείξει ότι το μοντέλο του συγκεντρωτισμού αρμοδιοτήτων έχει αποτύχει.Αυτό συμβαίνει επειδή αυξάνονται οι χρόνοι εξυπηρέτησης του πολίτη,επειδή υπάρχει διοικητική εξ αποστάσεως ακαμψία,επειδή υπάρχει αντικειμενική αδυναμία διαχείρισης συντονισμού και ελέγχου.

Β. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ηδιαδικασίεςεκκαθάρισης, ενταλματοποίησηςκαιεξόφλησηςδαπανών στιςΠεριφερειακέςΕνότητεςείναιέναπολύμεγάλοπρόβλημα,τομεγαλύτεροίσως,στηδιοικητικήλειτουργίατηςΠεριφέρειας. Η πρόσφατη τροποποίηση του οργανισμού, που ως σκοπό είχε να αμβλύνει αυτά ταπροβλήματα δεν πέτυχε απολύτως τίποτα και απλά επιβεβαίωσε τις τότε ενστάσεις μας. Η πρόσφατη τροποποίηση του οργανισμού το μόνο που κατάφερε ήταν να μετατρέψει τους συναδέλφους σε

«μεταφορικές εταιρείες», αφού υποχρεώθηκαν να μεταφέρουν τις κούτες με τα δικαιολογητικά των δαπανών στην Πάτρα για μια υπογραφή και να τα ξαναγυρίζουν πίσω. Αυτή η εμπειρίαπροβλημάτωνπρέπεινααξιοποιηθείώστενααποφευχθούνταίδιαφαινόμεναμετηνεπόμενητροποποίησητουοργανισμού.

Μετοπροτεινόμενομοντέλοδιοικητικήςδιάρθρωσηςπροβλέπεταιηυπεργιγάντωσησεαρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού, αφού στην ουσία σε αυτή συγχωνεύονται ταπεριφερειακά τμήματα των οικονομικών υπηρεσιών. Αυτή η υπερτροφία θεωρούμε ότι μόνο διοικητικέςδυσλειτουργίες θα δημιουργήσει. Η λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών θα πρέπει να είναι ανεξάρτητη και αυτόνομη και να μην ταυτίζεται στο ίδιο φυσικό πρόσωπο η ιδιότητα του ελεγκτή και ελεγχόμενου ή ο ελεγκτής να υπάγεται ιεραρχικά στον ελεγχόμενο.

Θεωρούμε λοιπόν ως μονόδρομο τη δημιουργία Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα που με την προβλεπόμενη από τη νομοθεσία εξουσιοδότηση υπογραφής του ΓΔΟΥ στους αντίστοιχους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Οικονομικού των Περιφερειακών Ενοτήτων, θα αντιμετωπισθούν όλα τα καταγεγραμμένα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί και θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες εξόφλησης δαπανών.

Γ. ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Μετοπροτεινόμενομοντέλοδιοικητικήςδιάρθρωσης,θα πρέπει να αποκατασταθεί η ανομοιομορφία στην οργανωτική δομή των υπηρεσιών, που δημιουργεί παράλληλα λειτουργικάπροβλήματαστιςυπηρεσίες.Θεωρούμεαπαραίτητοναιδρυθούντμήματαγραμματειακήςυποστήριξης

α] στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής και β]στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων

που ως αρμοδιότητες θα έχουν την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και το φυσικό και ηλεκτρονικό αρχείο,τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας την αρχειοθέτηση,την επικύρωση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αντιγράφων και φωτοαντιγράφων,οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών τα οποία τηρούνται στο αρχείο της υπηρεσίας,ζητήματα διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού.

Δ. ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Με το προτεινόμενο μοντέλο διοικητικής διάρθρωσης, δημιουργούνται νέες οργανικές μονάδες που η λειτουργία τους απαιτεί επιπλέον προσωπικό (δεν αναφερόμαστε στις Διευθύνσεις που προκύπτουν από υφιστάμενες οργανικές μονάδες όπως πχ η προτεινόμενη από εμάς Δ/νση Οικονομικού) το οποίο όπως είναι γνωστό δεν υπάρχει. Η υποστελέχωση των υπηρεσιών είναι πολύ μεγάλη, οι συνταξιοδοτήσεις μέχρι το τέλος του έτους θα είναι πάρα πολλές, ο προγραμματισμένος αριθμός προσλήψεων είναι σχεδόν μηδαμινός και από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.) δεν υπάρχει θετικό πρόσημο.

Θα πρέπει να επισημανθεί για ακόμα μια φορά ότι δεν φαίνεται να είναι στις προθέσεις της Περιφερειακής Αρχής η αποδοτική αξιοποίηση του Ε.Σ.Κ. αφού συστηματικά, όσο αφορά τουλάχιστον την Π.Ε. Ηλείας, καλύπτει ένα μικρό μέρος των θέσεων που έχουν εγκριθεί. Μας προβληματίζει το γεγονός ότι στον Α΄ κύκλο 2021 από τις 17 θέσεις που αφορούν την Π.Ε. Ηλείας οι 11 αφορούν Μηχανικούς ΠΕ ή ΤΕ, όταν στον προηγούμενο κύκλο δεν κατέστει εφικτή η μετακίνηση ούτε ενός Μηχανικού μετά και την σχετική νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Βορίδη. Σε τι άραγε ελπίζει η Περιφερειακή Αρχή σε αυτό τον κύκλο που δέσμευσε τόσες θέσεις για ειδικότητες που δεν υπάρχουν;

Προτεραιότητα της Περιφερειακής Αρχής πρέπει να είναι η κάλυψη των υφιστάμενων αναγκών με μόνιμο προσωπικό και όχι η δημιουργία νέων οργανικών μονάδων χωρίς να έχει εξασφαλισθεί η στελέχωσή τους.

Ε. ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Ο νέος οργανισμός θα πρέπει να δημιουργεί συνθήκες υπηρεσιακής εξέλιξης,χωρίς αποκλεισμούς και με διαφανείς διαδικασίες. Ο Γενικός κανόνας θα πρέπει να είναι ότι η κατηγορίες των υπαλλήλων που θα μπορούν να καταλάβουν θέση προϊσταμένου τμήματος να μπορούν να καταλάβουν και τις αντίστοιχες θέσεις ευθύνης των υπερκείμενων μονάδων,με τους περιορισμούς που προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Ν. 4674/2020 στο άρθρο 45, τροποποιώντας το Ν. 3528/2007 και το Ν.4369/2016, προβλέπει σαφέστατα κατάληψη των θέσεων προϊσταμένων όλων των Οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης από υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ και επιπέδου Τμήματος από υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ η ΤΕ ή ΔΕ, με τους υπάλληλους της ΠΕ και της ΤΕ κατηγορίας να θεωρούνται και να αντιμετωπίζονται ως στελέχη των Υπηρεσιών του Δημοσίου.

Για να αντιμετωπισθούν ζητήματα ενδεχόμενων αιτήσεων ακυρότητάς, θα πρέπει να υπάρχει τεκμηρίωση –αιτιολόγηση για τις κατηγορίες και τους κλάδους που θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄ αριθ. ΔΑΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18-6-2018εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης [ΑΔΑ:ΨΤΜΓ465ΧΘΨ-ΣΟΔ]

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα