Τα ηλεκτρονικά καταστήματα ήρθαν για να μείνουν
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα ήρθαν για να μείνουν
Τα e-shops έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους πριν από περίπου δύο δεκαετίες και στην αρχή αφορούσαν μόνο ένα μικρό μέρος του πληθυσμού που είχε κάποια εξοικείωση με την τεχνολογία και ήταν… σαν έτοιμο από καιρό να μπει στη νέα εποχή που ερχόταν. Καθώς όμως όλο και περισσότεροι έρχονταν σε επαφή με τις νέες εφαρμογές του Διαδικτύου και διαπίστωναν ότι πολλές από τις δουλειές τους μπορούσαν να τις κάνουν εύκολα και γρήγορα από τον υπολογιστή τους, τα ηλεκτρονικά καταστήματα κέρδισαν σημαντικό μερίδιο επί του συνόλου των εμπορικών συναλλαγών και η απήχησή τους μεταξύ των καταναλωτών γιγαντώθηκε.
Σήμερα πια υπάρχει ένα τεράστιο σύνολο εμπορικών καταστημάτων που είτε διαθέτουν ηλεκτρονική πλατφόρμα παράλληλα με τα φυσικά μαγαζιά είτε βρίσκονται αποκλειστικά στο Διαδίκτυο χωρίς να έχουν φυσική εκπροσώπηση. Εκτός από το πλήθος τους, εκείνο που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η εξειδίκευσή τους, αφού σήμερα μπορεί να βρει κανείς στο Ίντερνετ ό,τι επιθυμεί, από… καρφίτσα μέχρι εταιρεία για κοινόχρηστα και αυτοκίνητο. Χωρίς υπερβολή, μπορούμε να πούμε ότι όλο το φάσμα των καταναλωτικών στόχων και προτιμήσεων είναι πια ανεβασμένο στις ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που είναι πάντα ενημερωμένες, κατατοπιστικές και πολύ βοηθητικές για κάθε πελάτη που αναζητά τη συνδρομή τους για να βρει και να αγοράσει αυτό που επιθυμεί.
Ο ανταγωνισμός που υπάρχει πια στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται πως έχει αποδώσει καρπούς, καθώς έχουν κατασκευαστεί πολλές ιστοσελίδες που πληρούν όλα τα κριτήρια μιας καλής εκπροσώπησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η δυνατότητα, μάλιστα, που έχει κάθε πελάτης να ολοκληρώσει την αγορά του ψηφιακά χωρίς να βγει από το σπίτι του είναι ένα μεγάλο ατού των e-shops, που δίνει έναν ακόμη λόγο στους καταναλωτές να τα προτιμήσουν. Και γενικότερα όμως η εμφάνιση και η λειτουργικότητα των ιστοσελίδων είναι τόσο σημαντική για την επιβίωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων που τελικά οι δύο έννοιες σχεδόν ταυτίζονται.
Η μάχη στην κατασκευή ιστοσελίδων και στην επικράτηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων δόθηκε και εν πολλοίς εξακολουθεί να δίνεται στον τομέα της διαφήμισης, που γνώρισε για πρώτη φορά τη νέα μέθοδο αγορών στους ανίδεους μέχρι τότε καταναλωτές που είχαν συνηθίσει τον παραδοσιακό τρόπο προμήθειας των κάθε λογής προϊόντων. Ειδικά η ψηφιακή διαφήμιση γνώρισε αλματώδη πρόοδο και εξασφάλισε πολλές θέσεις εργασίας, με τον κλάδο να έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Το πιο προνομιακό πεδίο για να μεταδώσει κανείς σήμερα το διαφημιστικό του υλικό είναι σίγουρα τα social media, αφού σχεδόν όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταφέρει να πιάσουν τον σφυγμό του κοινού –και ειδικότερα της νεολαίας– σε ό,τι αφορά τις αγοραστικές τάσεις και προτιμήσεις του. Κάθε νέο μέσο που παρουσιάζεται υπολογίζει πάντοτε το καταναλωτικό προφίλ του κοινού στο οποίο απευθύνεται, έτσι ώστε τα social media, η επιχειρηματικότητα και η διαφήμιση να είναι πλέον κάτι σαν… τριάδα ομοούσιος και αδιαίρετος.
Εκτός από τη διαφήμιση, όμως, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για την προώθηση μιας ιστοσελίδας, με πιο αποτελεσματικό το SEO (search engine optimization), μια διαδικασία που μπορεί να φέρει την ιστοσελίδα μπροστά από τον ανταγωνισμό όταν γίνεται κάποια αναζήτηση με σχετικό θέμα σε κάποιο τερματικό. Αυτές οι τεχνικές, σε συνδυασμό βέβαια με το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που οφείλουν να προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, συντελούν στην ευπρόσωπη παρουσία τους στον χώρο του εμπορίου και υπόσχονται μια πορεία ακόμη πιο επιτυχημένη και ευοίωνη.
Πηγή πληροφοριών: Aboutnet | Κατασκευή eshop