Το 1ο Γυμνάσιο Πύργου στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (Photos)
Η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών αποτελεί πρώτιστο μέλημα του 1ου Γυμνασίου Πύργου και αυτό έχει καταστεί φανερό μέσα από την πληθώρα των περιβαλλοντικών δράσεων και εκδηλώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ακολουθώντας αυτή την πρακτική και στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων 77 μαθητές του σχολείου επισκέφθηκαν το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, κατά την πρώτη ημέρα της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης τριών προγραμμάτων στην Αθήνα. Πρόκειται για τα προγράμματα:
- «Το φυσικό περιβάλλον ως πηγή έμπνευσης και πεδίο διαλόγου με την τέχνη»
- «Λογοτεχνικό εργαστήρι»
- «Τα Μαθηματικά στην καθημερινή μας ζωή»
Κατά την επίσκεψή τους οι μαθητές περιηγήθηκαν εκ περιτροπής στους χώρους του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και του Κέντρου Γαία.
Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας εντυπωσιάστηκαν από τον πλούτο και την ποιότητα των εκθεμάτων στους χώρους της βιολογίας των φυτών, σχεδιασμένους αρχικά από το Βρετανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, καθώς και από τα εκθέματα των ζωολογικών, γεωλογικών και άλλων χώρων του Μουσείου. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν βιωματικά μέρος της βιοποικιλότητας της πατρίδας μας, αλλά και ολόκληρου του πλανήτη.
Στο Κέντρο Γαία, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη διαδραστική έκθεση με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή και Εμείς». Η έκθεση αποτελείται από 17 εκθεσιακούς σταθμούς με διάφορες θεματικές που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, τόσο σε παγκόσμια όσο και σε προσωπική κλίμακα.
Η κλιματική αλλαγή είναι το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα που απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, καθώς απειλεί άμεσα τη συνέχιση της ζωής μας, όπως τουλάχιστον τη γνωρίζουμε έως σήμερα. Σκοπός της έκθεσης είναι οι επισκέπτες να αντιληφθούν τις συνέπειές της, τον βαθμό στον οποίο μας επηρεάζουν, αλλά και τον τρόπο που ο καθένας ξεχωριστά μπορεί να βοηθήσει. Με την επικοινωνία του μηνύματος της έκθεσης, η νέα γενιά ενημερώνεται για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, έτσι ώστε να προετοιμαστεί και να τις αντιμετωπίσει έγκαιρα και αποτελεσματικότερα.
Η χρήση των διαδραστικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών ενθουσίασε τους μαθητές και συνέβαλε ολοφάνερα στην επίτευξη του στόχου της έκθεσης. Οι εικόνες είναι χαρακτηριστικές.
Στο Κέντρο Γαία επίσης οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην Ψηφιακή Έκθεση «Σεισμός στο Μουσείο», μια πρωτότυπη, εκπαιδευτική πρωτοβουλία, που επιτρέπει στους επισκέπτες να «περιηγηθούν» και να γνωρίσουν καλύτερα αυτό το φυσικό φαινόμενο μέσα από διαδραστικές εφαρμογές και καινοτόμες μεθόδους υψηλής τεχνολογίας. Μοναδικά μοντέλα υδρογείων, που δίνουν πληροφορίες για τους σεισμούς, εκπαιδευτικά βίντεο είναι μερικά από τα εκθέματα. Η διαδραστική εμπειρία της έκθεσης συμπληρώθηκε με την «Καρέκλα Εικονικής Πραγματικότητας», αλλά και τις εφαρμογές «Σεισμός στην Πόλη» και «Γίνε Σεισμοειδικός», μέσα από τις οποίες οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με το πώς μπορούν να προστατεύονται όταν συμβαίνει σεισμός.
Η αισθητική των χώρων του Μουσείου, το φιλόξενο περιβάλλον, ο πλούτος και η ποιότητα των εκθεμάτων, η αρτιότητα των εκπαιδευτικών εφαρμογών συνέβαλαν στο να γίνει η επίσκεψη όχι μόνο εποικοδομητική, αλλά και εξαιρετικά ευχάριστη σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Συνοδοί των μαθητών κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη ήταν οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων: κ. Μποσμή Αικατερίνη, κ. Σαργέντη Βασιλική, κ. Αθανασοπούλου Ελένη, κ. Τσάμη Φωτεινή, κ. Κουτσοβασίλη Ελένη, κ. Βασιλάκης Σταύρος