Υπουργείο Ανάπτυξης: Ξεκινούν ελέγχους στους influencers- Έλεγχοι για τις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.
Οι έλεγχοι
Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.
Σφίγγει ο κλοιός και από την εφορία
Εδώ και καιρό η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Είναι γνωστό ότι στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά προϊόντα πάσης φύσεως χρησιμοποιούνται καλλιτέχνες, μοντέλα ακόμη και αθλητές.
Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εταιριών οι οποίες λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μη εκδίδοντας φορολογικά παραστατικά για τις πωλήσεις τους, ενώ άλλες δεν έχουν καν κάνει έναρξη λειτουργίας στην εφορία μη καταβάλλοντας ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος κι άλλες κρατήσεις.
ΠΗΓΗ: Ot.gr