24/10/201918:32

Γράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: Σταθμοί διοδίων οδικών αξόνων- Η σύγχρονη «καγκελόπορτα αιχμαλωσίας» μας μέσα στην ίδια μας τη χώρα;

Γράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: Σταθμοί διοδίων οδικών αξόνων- Η σύγχρονη «καγκελόπορτα αιχμαλωσίας» μας μέσα στην ίδια μας τη χώρα;

Την Ελλάδα του 21ου αιώνα την θέλουμε οι Έλληνες να συνεχίσει στις ράγες των στερεοτύπων και της πεπατημένης του παρελθόντος ή το πιστεύουμε και το απαιτούμε να αλλάξει πορεία και να οδηγηθεί στην ανάπτυξη, την καινοτομία, την πρόοδο, την ελευθερία;;
Η σημερινή κατάσταση εντός της χώρας που βιώνουμε ως Έλληνες πολίτες και ελεύθερος λαός, στην πραγματικότητα είναι μία βαριά αυταπάτη καθώς βρισκόμαστε εντός ορίων κινήσεων και ελέγχου αφού παντού υπάρχει και ένας σταθμός διοδίων.
Τελικά έργα ανάπτυξης, έργα πνοής, έργα προόδου, επικοινωνίας και ελευθερίας ή έργα και οδικοί άξονες ελέγχου και περιορισμών;
Τουλάχιστον για την τελευταία 30ετία που έχω τη γνώση και ως ενεργός πολίτης την τύχη να ενημερώνομαι για τα πολιτικά πράγματα της χώρας μου ο εκάστοτε υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ είτε με τη σημερινή του μορφή ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, λειτουργεί πάντα στα ίδια στερεότυπα και την ήδη επιβαρυμένη επιλογή κατασκευής και λειτουργίας των οδικών αξόνων της χώρας μας.
Πολλές δε φορές σε σημεία υπό κατασκευή οδικού άξονα προπορευόταν η κατασκευή του σταθμού διοδίων και εν τω μεταξύ ο οδικός άξονας δεν ήταν εξολοκλήρου παραδοτέος.
Ανά 40 ή 50 χιλιόμετρα και ένας σταθμός διοδίων.
Ταξιδεύω Αθήνα -Θεσσαλονίκη απόσταση 500 km και αντιμετωπίζω 11 σταθμούς διοδίων συνολικού κόστους 31,25 ευρώ.
Ταξιδεύω Αθήνα προς την πατρίδα μου, την Ηλεία και Αθήνα-Πάτρα η απόσταση είναι περίπου 200 km και αντιμετωπίζω πέντε σταθμούς διοδίων συνολικού κόστους 11,60 ευρώ. Οπως έχω διαπιστώσει το κόστος των διοδίων ανταποκρίνεται περιπου στο 1/3 του κοστους του καυσιμου που απαιτείται για να φθασω στον προορισμό μου.
Ζήσαμε την τελευταία πενταετία τις τραγελαφικές καταστάσεις με την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών- Πύργου όπου γίναμε μάρτυρες όλοι πώς και με ποιο τρόπο χρηματοδότησης στους υπερ- εργολάβους και εργολάβους δίνονται οι κατασκευές οδικών αξόνων.
Ποια η συμμετοχή της χρηματοδότησης ενός έργου από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πού συμμετέχει το κράτος (άρα οι πολίτες), πού συμμετέχουν οι τράπεζες άρα με τη χρήση και πάλι των χρημάτων των πολιτών και τέλος να τονίσω πόσες φορές και τι βάρος σήκωσαν και σηκώνουν οι Έλληνες με τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών την τελευταία δεκαετία;;;
Και όμως σταθμοί διοδίων φυτρώνουν σαν μανιτάρια και ηδη σε πολλες περιοχές στήνονται και νέοι σταθμοί διοδίων για να λειτουργήσουν άμεσα.
Έλεος πια!!
Πιστεύω και το στηρίζω ότι απαιτείται όλα να σηκώσουν τα μανίκια και να δουλέψουν.
Στον 21ο αιώνα δεν γίνεται να διαχειρίζονται την τύχη μας «φωστήρες» με χαμηλό IQ.
Με ένα ειδικό ταμείο συντήρησης οδικής κυκλοφορίας, όπου θα χρηματοδοτείται η συντήρηση των οδικών αξόνων δεν υπάρχει λόγος σταθμών διοδίων στη χώρα.
Ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ήδη μέσω φόρων καυσίμου, τελών κυκλοφορίας και λοιπά πληρώνει τα μέγιστα για να κυκλοφορεί ελεύθερα στη χώρα.
Και για τους πλέον υπερασπιστές των διοδίων, θα τονίσω ότι θα μπορούσε ήδη να έχει μελετηθεί σύστημα νέας καινοτόμας τεχνολογίας απεικόνισης χιλιόμετρων ενός αυτοκινήτου που διέρχεται στο οδικό άξονα και να αποστέλλεται λογαριασμός μιας ελάχιστης χρέωσης που θα ενισχύει το ειδικό ταμείο συντήρησης οδικής κυκλοφορίας..
Σίγουρα θα υπάρχουν πολλές απόψεις και προτάσεις. Σίγουρα όμως δεν υπάρχει λόγος φυλάκισής μας μέσα στην ίδια μας τη χώρα από τη σωρεία σταθμών διοδίων.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα